Skip to main content

CHEF TERKENAL KENA LAHAR DENGAN AZWAN ALI

Assalamualaikum...



Tak lama lagi kita dapat la tonton Azwan Ali
dalam satu rancangan memasak ..
kalau tak salah saya rancangan tu namanya
"Aku Yang Masak Kau yang Panas."
Menarik betul tajuk rancangan memasak nih...

Rancangan ni pengambaran nya sedang berjalan.
dan setiap episod seorang selebriti akan disingkirkan..


Bila dah konsep rancangan nya macam tu akan ada lah selebriti 
yang tersingkir..kan??
Entah cemana hari ni giliran Azwan Ali yang tersingkir..
Tu dia mengamuk sakan la dia..
Dah tentu sasaran nya ialah juri program masakan tu..





Setahu saya juri dalam program tu ialah Chef Adu Rahman.
Tak pasal2 Chef dapat gelaran sangkak..eekkeke..
Azwan Ali kalau bab marah2 orang ni memang juara la..
Siapa yang bijak memang tak layan kata2 dia tu...



macam2 la Diva kita nih..
pandai dia tarik perhatian..mesti ada yang tak sabar
nak tonton rancangan yang panas2 ni walaupun dia dah pesan jangan tengok
rancangan ni kalau sokong dia .heheheh

sekian...

Comments

  1. Alah Azwan Ali kan mmg biasa bikin set panas....bagus dia punya idea kasi provoke kasi hot...

    ReplyDelete
  2. Macam2 kan dia.. perati je lah...

    ReplyDelete
  3. kontroversi sepanjang zaman katanya AA ni

    ReplyDelete
  4. teringin juga nk tonton...best ni.

    ReplyDelete
  5. Azwan Ali ..adeh.. Lagi suka dia yang mengacara Muzik²..

    ReplyDelete
  6. ini semua trick marketing..huhu

    ReplyDelete
  7. "Aku yg masak ko yg panas"...haha...dengar tajuk pon dah boleh agak...syok ni, mesti panazzz

    ReplyDelete
  8. Hibi.. dh mmg style dia gitu..

    ReplyDelete
  9. well.. azwan ali kan.. hahaha

    ReplyDelete
  10. ini gimik nk tarik perhatian penonton secara x langsung ..tu pasal dunia suka kpd provokasi.. #AA hurmmm

    ReplyDelete
  11. tu semua pon nk dptkn perhatian je kak diana

    ReplyDelete
  12. Rancangan masak apa plak ni? Kat TV berapa? macam2 la Azwan Ali ni.

    ReplyDelete
  13. Alaa.. ni mesti kes nak tolong upkan rating rancangan masakan nilah. Apalagi! AA ni mulut dia mana ada insurans. Kalau diinsuranskan, haruslah rugi company insuran tu. Hahaha.

    Eh, bukan ke sebelum ni dia bergaduh dgn JLo? *_*

    ReplyDelete
  14. Salam...ehh ape daaa~ pening layan psl artis2 bergaduh ni..hadoi~

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …