Tuesday, 31 March 2015

BUNGA SAKURA SEBENARNYA BERASAL DARI CHINA

Assalamualaikum...

Khabarnya di Jepun sekarang ni ,bunga -bunga
sakura sedang mekar berkembang.
Dan mereka sedang bersiap sedia untuk perayaan tradisi musim sejuk
yang diadakan setiap tahun.
Kalau awak2 kat Kanazawa ,jepun sekarang boleh la berpeluang
menikmati keindahan sakura..

Dalam pada itu China menjelaskan sebenarnya
pokok sakura asalnya dari China..
He Zong Ru ,Ketua Eksekutif persatuan China Cherry Blossom
menjelaskan  orang ramai patut tahu sejarah sebenar bahawa
Bunga sakura mula di tanam di China dan bukan nya di Jepun.


Sebelum ini korea Selatan menegaskan
Pulau Jeju adalah tapak asal bunga sakura.

He Zong Ru dengan tegas menjelaskan
Bunga sakura berasal dari China,berkembang mekar di jepun
dan tidak ada kena mengena dengan korea.


Benda ni pun depa nak berebut..kan??
sama macam negara jiran kita tu la..kan??
hehehh

Sekian..

10 comments:

  1. keh keh...dah mcm negara jiran kita yg satu tu...semua benda pun nak berebut kata dia punya...kahkahkah...

    ReplyDelete
  2. ingat indonesia je suka berebut benda remeh.. rupanya depa ni pun sama.. kat memana pun kalau boleh hidup maka kat situ la tempatnya

    ReplyDelete
  3. laa....kena juga tempias berebut tu kat diorang ke

    ReplyDelete
  4. cenggitu pun ada ke? haih, yang penting bunga sakura ni tetap ciptaan Allah swt, tak kisah la dier hidup kat mana pun.. :)

    ReplyDelete
  5. hahah biasa la tu menda cam tu pon nk direbut kan..tapi bunga ni cantik lama gak nk tggu musim dia berbunga cantik kn..

    ReplyDelete
  6. Gitulah kalau meletakkan dunia ditangga teratas haha.......eh? tetiba macam ustazah pulak hihi....

    Gasaklah kome nak bergaduh pun...
    Tapi mmg cantiklah DR baby pinklah sangat kan

    ReplyDelete
  7. hhaha kan kak..
    cmni pon sibuk nak rebut
    biar la dorg
    ayu knl sakura pon mase cerita para para sakura..

    ReplyDelete
  8. Hehehehhehe..bunga pun nak rebut..hehehhe..

    ReplyDelete
  9. Ek eleh... itu pun nak gaduh ke? Memanglah dia orang ni tau! Apasal tak mohon copyright jerk. Habis cerita. Hahaha!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();