Skip to main content

BUDAK-BUDAK NI MASA BERCINTA SEMUA BENDA NAK DI ADU..

Assalamualaikum...

Pernah bercinta tak??
Kalau pernah mesti sedia tahu orang bercinta ni
kadang2 kita tengok dia macam orang tak betul pun ye..
Yang tua  gayanya macam budak2 sekolah..
Yang budak2 sekolah pulak gaya bercinta
dah macam nak kawen esok lusa.

Salah satu benda yang kita suka buat ketika bercinta ialah mengadu..
Ya tuhan..semua benda nak di adu..
tengah ketip kuku pun dia adu..
Nak bancuh milo,cedok susu 2 sudu pun dia adu..
alasan nya..
sebab nak si dia rasa macam kita dekat je ..
walaupun rumah dia kat lorong 14,
kita kat lorong 5..tapi rasa dekat je dengan dia..sweet tak??

Tapi saya nak pesan kat adik2 yang perempuan2 ni..
nak ngadu boleh tapi jangan sebarang adu..
sebab orang lelaki ni nakal sikit..
kita cakap benda lain.dia pusing kot lain..
otak kuning pulak tu..

"kita nak mandi kejap..!"

Lelaki: nak ikut...

nampak tak?lepas tu mula la sembang benda2 merepek..
Terus hilang malu..lama2 jadi biasa sembang kotor2 gitu.
dari pada cerita pasal nak mandi sampai
cerita dalam kain  semua keluar...

Benda ni la yang sekarang ni makin menjadi2
bila anak2 kita bercinta..lagi2 diusia muda..
Darah muda tu sentiasa bergelora..
yang anak2 nya ada telefon bimbit tu,cuba2 lah check sama mesej2 anak
di dalam telefon..

"kalau minta telefon dia,dia tak bagi..dia sorok telefon dia.."

Itu maknanya ada la sesuatu dalam telefon
dia yang sampai dia tak nak tunjuk..

Besar sangat tanggungjawab kita
sebagai ibu bapa bagi anak2 yang lahir di akhir zaman ni.
betapa positif pun awak dalam kehidupan ni awak
kena juga simpan rasa was2 dan jangan letak kepercayaan 100 % pada anak.
Cuma perasaan tu jangn di tunjuk pada dia..
buat senyap2..

sekian



Comments

  1. saya dulu nak kata semua benda mengadu tak jugak tapi asben saya masa jadi boipren semua tanya.. kita pulak jadi rimas masa tu hahahaha

    ReplyDelete
  2. huhuhuh teknologi memang kena pantau selalu

    ReplyDelete
  3. pantau jangan buat tak tahu je kan

    ReplyDelete
  4. ye sis..memang berat tanggung jawab tu. kathy ni lagi ada 2 orang anak remaja yang semakin membesar,kena lebih pantauannya.

    ReplyDelete
  5. tuhla geram jugak bila tengok anak muda remaja sekarang ni, jalan sebelah ibu bapa tapi tangan asyik dok pegang handpon jek. Sian parents kat sebelah tu

    ReplyDelete
  6. bukan mudah DR kita sebagai ibu bapa untuk membesarkan anak2 khasnya yg sedang meningkat remaja,serba salah pun ada jadinya,kak ana banyakkan pendekatan berkawan dgn anak2 dan selebihnya berdoa supaya dilindungi daripada seribu keburukkan.

    ReplyDelete
  7. cabaran ank2 dan ibu bap[a pd ms skrg mmg sgt2 mencabar... mungkin tampak remeh p yg remeh tu laa yg boleh membinasakan

    ReplyDelete
  8. serius aku takut dengan cabaran membesarkan anak2 remaja...anak aku si abang lagi 3 tahun masuk umur remaja...aku harap aku sabar dalam mendidik anak2...huhu...

    ReplyDelete
  9. ye la...klu boleh pilih nk hidup zaman dulu or zmn skrg better pilih zaman dlu la kan...

    ReplyDelete
  10. Saya tak pernah cuba jadi spy mengendap apa ada dlm henfon anak2 dan isteri walaupun sentiasa berpeluang melakukannya. Sentiasa bersangka baik dan saya selalu berharap firasat saya itu dimakbulkan Allah....

    ReplyDelete
  11. aku pun terfikir macam manlah ragam anak aku bila dah meningkat remaja nanti..hmmm..doakan yang terbaik untuk anak2

    ReplyDelete
  12. Huhu...tu namanya blm matang..bdk2 punya cinta..haha

    ReplyDelete
  13. kena cemburu dgn aktvti anak2 ni...demi kebaikn mrk jg.

    ReplyDelete
  14. Semoga ahli keluarga kita terutama anak-anak kita dipelihara dari segala perkara yang tidak baik,

    Dan ya, telefon kena pantau..

    ReplyDelete
  15. Betul tu DR....budak sekarang lagi senang bercinta sebab gadget ada. Yg penting mak bapak kena pantau kot...

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …