Skip to main content

BUDAK 10 TAHUN DI KURUNG DALAM SANGKAR BABI AKIBAT MENCURI

Assalamualaikum...

Kalau kat China nun,nyawa manusia ni macam tak bernilai je.
tak kira la kau tua ke,budak2 ke..
Tapi sebenarnya bukan kat china je..sini pun ada..
tapi untuk sebab yang kita boleh bertolak ansur.
tak de la nak menghukum melampau sangat
lagi2 pada kanak-kanak yang melakukan kesalahan...
Nama pun kanak-kanak..betul tak??



Di China seorang kanak-kanak di tangkap oleh penduduk 
kampung kerana mencuri masuk ke dalam 
rumah seorang penjual daging babi
dan mencuri sejumah wang.


Kanak-kanak 10 tahun itu kemudian nya di suruh melutut.
kemudian dia dikurung di dalam sangkar babi.
malah pakaian nya turut di buang dan 
dia dilempar ke dalam sungai yang sejuk.

Dia dibiarkan di dalam sungi tersebut hingga badan nya 
berubah menjadi kebiruan.
Risau dengan keadaan kanak-kanak tersebut yang 
mengalami hiportemia,
baru lah penduduk kampung benhenti bertindak kejam 
ke atas kanak-kanak malang  tersebut..


Polis sedang melakukan penyiasatan bukan sahaja membabitkan 
kes kecurian tersebut malah penduduk kampung yang 
terlibat dalam aksi kekejaman terhadap kanak-kanak tersebut
turut  disiasat dan bakal dikena kan tindakan.

Tak pasal2 je..kan???
budak2 je pun..tak payah nak kejam sangat..
kau ambik ranting 
sebat kaki 3 kali pun dia takut dah..
tak payah sampai ajak satu kampung 
datang macam kau nak pi berperang...


sekian...


Comments

  1. perikemanusiaan kurang penduduk kampung tu.. jenis pikir kena kat anak orang, cuba kena kat anak sendiri

    ReplyDelete
  2. kejam sungguh mereka ni kan...janganlah berlaku kat malaysia spt ni

    ReplyDelete
  3. Kesiannya. Nama pun budak2. Hukuman biarlah berpadanan .. huhu

    ReplyDelete
  4. masya Allah..kejamnye..
    kot iye pun nk hukum xyah la nk wat spi mcm tu skali..bdk2 je pun..
    semoga kat malaysia xde la jd cmni..

    ReplyDelete
  5. Median owhh memg x brperikemanusiaan

    ReplyDelete
  6. cer tnye & siasat dulu, kenape dia m'curi?! kot2 dia lapor ke.. xde duit nak beli makanan ke.. isk3.. kejam sgt tu!

    ReplyDelete
  7. siannya budak tue..kalau dah smpi tahap mencuri di usia kanak2..tanya n siasatlah apa puncanya..

    ReplyDelete
  8. kesian dihukum macam ni..macam takde undang² pulak

    ReplyDelete
  9. Aduhai la badan..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …