Skip to main content

BUDAK 10 TAHUN DI KURUNG DALAM SANGKAR BABI AKIBAT MENCURI

Assalamualaikum...

Kalau kat China nun,nyawa manusia ni macam tak bernilai je.
tak kira la kau tua ke,budak2 ke..
Tapi sebenarnya bukan kat china je..sini pun ada..
tapi untuk sebab yang kita boleh bertolak ansur.
tak de la nak menghukum melampau sangat
lagi2 pada kanak-kanak yang melakukan kesalahan...
Nama pun kanak-kanak..betul tak??



Di China seorang kanak-kanak di tangkap oleh penduduk 
kampung kerana mencuri masuk ke dalam 
rumah seorang penjual daging babi
dan mencuri sejumah wang.


Kanak-kanak 10 tahun itu kemudian nya di suruh melutut.
kemudian dia dikurung di dalam sangkar babi.
malah pakaian nya turut di buang dan 
dia dilempar ke dalam sungai yang sejuk.

Dia dibiarkan di dalam sungi tersebut hingga badan nya 
berubah menjadi kebiruan.
Risau dengan keadaan kanak-kanak tersebut yang 
mengalami hiportemia,
baru lah penduduk kampung benhenti bertindak kejam 
ke atas kanak-kanak malang  tersebut..


Polis sedang melakukan penyiasatan bukan sahaja membabitkan 
kes kecurian tersebut malah penduduk kampung yang 
terlibat dalam aksi kekejaman terhadap kanak-kanak tersebut
turut  disiasat dan bakal dikena kan tindakan.

Tak pasal2 je..kan???
budak2 je pun..tak payah nak kejam sangat..
kau ambik ranting 
sebat kaki 3 kali pun dia takut dah..
tak payah sampai ajak satu kampung 
datang macam kau nak pi berperang...


sekian...


Comments

  1. perikemanusiaan kurang penduduk kampung tu.. jenis pikir kena kat anak orang, cuba kena kat anak sendiri

    ReplyDelete
  2. kejam sungguh mereka ni kan...janganlah berlaku kat malaysia spt ni

    ReplyDelete
  3. Kesiannya. Nama pun budak2. Hukuman biarlah berpadanan .. huhu

    ReplyDelete
  4. masya Allah..kejamnye..
    kot iye pun nk hukum xyah la nk wat spi mcm tu skali..bdk2 je pun..
    semoga kat malaysia xde la jd cmni..

    ReplyDelete
  5. Median owhh memg x brperikemanusiaan

    ReplyDelete
  6. cer tnye & siasat dulu, kenape dia m'curi?! kot2 dia lapor ke.. xde duit nak beli makanan ke.. isk3.. kejam sgt tu!

    ReplyDelete
  7. siannya budak tue..kalau dah smpi tahap mencuri di usia kanak2..tanya n siasatlah apa puncanya..

    ReplyDelete
  8. kesian dihukum macam ni..macam takde undang² pulak

    ReplyDelete
  9. Aduhai la badan..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …