Monday, 9 March 2015

BUDAK 10 TAHUN DI KURUNG DALAM SANGKAR BABI AKIBAT MENCURI

Assalamualaikum...

Kalau kat China nun,nyawa manusia ni macam tak bernilai je.
tak kira la kau tua ke,budak2 ke..
Tapi sebenarnya bukan kat china je..sini pun ada..
tapi untuk sebab yang kita boleh bertolak ansur.
tak de la nak menghukum melampau sangat
lagi2 pada kanak-kanak yang melakukan kesalahan...
Nama pun kanak-kanak..betul tak??



Di China seorang kanak-kanak di tangkap oleh penduduk 
kampung kerana mencuri masuk ke dalam 
rumah seorang penjual daging babi
dan mencuri sejumah wang.


Kanak-kanak 10 tahun itu kemudian nya di suruh melutut.
kemudian dia dikurung di dalam sangkar babi.
malah pakaian nya turut di buang dan 
dia dilempar ke dalam sungai yang sejuk.

Dia dibiarkan di dalam sungi tersebut hingga badan nya 
berubah menjadi kebiruan.
Risau dengan keadaan kanak-kanak tersebut yang 
mengalami hiportemia,
baru lah penduduk kampung benhenti bertindak kejam 
ke atas kanak-kanak malang  tersebut..


Polis sedang melakukan penyiasatan bukan sahaja membabitkan 
kes kecurian tersebut malah penduduk kampung yang 
terlibat dalam aksi kekejaman terhadap kanak-kanak tersebut
turut  disiasat dan bakal dikena kan tindakan.

Tak pasal2 je..kan???
budak2 je pun..tak payah nak kejam sangat..
kau ambik ranting 
sebat kaki 3 kali pun dia takut dah..
tak payah sampai ajak satu kampung 
datang macam kau nak pi berperang...


sekian...


12 comments:

  1. perikemanusiaan kurang penduduk kampung tu.. jenis pikir kena kat anak orang, cuba kena kat anak sendiri

    ReplyDelete
  2. kejam sungguh mereka ni kan...janganlah berlaku kat malaysia spt ni

    ReplyDelete
  3. Kesiannya. Nama pun budak2. Hukuman biarlah berpadanan .. huhu

    ReplyDelete
  4. masya Allah..kejamnye..
    kot iye pun nk hukum xyah la nk wat spi mcm tu skali..bdk2 je pun..
    semoga kat malaysia xde la jd cmni..

    ReplyDelete
  5. Median owhh memg x brperikemanusiaan

    ReplyDelete
  6. cer tnye & siasat dulu, kenape dia m'curi?! kot2 dia lapor ke.. xde duit nak beli makanan ke.. isk3.. kejam sgt tu!

    ReplyDelete
  7. siannya budak tue..kalau dah smpi tahap mencuri di usia kanak2..tanya n siasatlah apa puncanya..

    ReplyDelete
  8. kesian dihukum macam ni..macam takde undang² pulak

    ReplyDelete
  9. Aduhai la badan..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();