Skip to main content

BAU KENTUT BERUPAYA MENCEGAH KANSER DAN MEMANJANGKAN USIA

Assalamualaikum...



Ish..Ish..siapa lah yang rajin sangt mengkaji benda nih..
mengarut je...??itu pendapat saya..
Sebelum ni pun sdaya pernah baca kat blog siapa entah..
dia kata menghidu bau kentut tu adalah sesuatu yang menyihatkan...
jadi pada siapa yang percaya benda tu mari lah  baca ini ye..
betul ke tidak bau kentut boleh cegah kanser
dan memanjang kan umur..
kalau betul nampak nya lepas ni kena suruh orang dalam 
rumah ni kerap2 sikit kentut..
(nampak sangt makcik takut mati..hahahahah)

kajian yang dilakukan oleh University Of Exeter
menemui gas yang dihasil kan dari telur busuk 
adalah terapi yang sangt menyihatkan.
Bau telur busuk dikatakan hampir sama dengan bau kentut.
jadi ada yang beranggapan menghidu bau kentut
juga adalah sesuatu yang menyihatkan..



Namun Kajian teliti dilakukan dan mendapati
bau gas dari perut tidak ada kaitan dengan bau telur busuk.
memang hidrogen sulfida ada terdapat didalam
telur busuk dan juga pada kentut
tapi ianya adalah sangt berbeza .

OK..Alhamdulillah...
nasib baik tak betul..
kalau tidak,nak tak nak terpaksa jugak la 
makcik hidu bau kentut...
lepas ni siapa2 yang suka buat terapi bau kentut ni
harap2 dapat lah insaf dan bertaubat..
muahahahah,...


sekian...

Comments

  1. Adehh mcm2 da plak kihkih..mna tahan klau trhidu trus

    ReplyDelete
  2. kajian aci dan je tu. hu3..

    ReplyDelete
  3. Ok nak kena tahan la. Hahhaha

    ReplyDelete
  4. apa susah..
    gi la makan telur rebus..

    lepas tu, kentut..

    confirmed bau hidrogen sulfida ada..

    hahaha

    ReplyDelete
  5. tak tahan bau kentut..lagi nak bau..huhu

    ReplyDelete
  6. Hhehehehehe...mcm² kajian..

    ReplyDelete
  7. sokong kata DZ mkn telur rebus byk2 kasi angin keluar... tp pastu jgn naik hangin plak ya ;-)

    ReplyDelete
  8. nasib tak betul...klu tak abisla satu rumah bau semacam jer...:-)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …