Monday, 9 March 2015

BAU KENTUT BERUPAYA MENCEGAH KANSER DAN MEMANJANGKAN USIA

Assalamualaikum...



Ish..Ish..siapa lah yang rajin sangt mengkaji benda nih..
mengarut je...??itu pendapat saya..
Sebelum ni pun sdaya pernah baca kat blog siapa entah..
dia kata menghidu bau kentut tu adalah sesuatu yang menyihatkan...
jadi pada siapa yang percaya benda tu mari lah  baca ini ye..
betul ke tidak bau kentut boleh cegah kanser
dan memanjang kan umur..
kalau betul nampak nya lepas ni kena suruh orang dalam 
rumah ni kerap2 sikit kentut..
(nampak sangt makcik takut mati..hahahahah)

kajian yang dilakukan oleh University Of Exeter
menemui gas yang dihasil kan dari telur busuk 
adalah terapi yang sangt menyihatkan.
Bau telur busuk dikatakan hampir sama dengan bau kentut.
jadi ada yang beranggapan menghidu bau kentut
juga adalah sesuatu yang menyihatkan..



Namun Kajian teliti dilakukan dan mendapati
bau gas dari perut tidak ada kaitan dengan bau telur busuk.
memang hidrogen sulfida ada terdapat didalam
telur busuk dan juga pada kentut
tapi ianya adalah sangt berbeza .

OK..Alhamdulillah...
nasib baik tak betul..
kalau tidak,nak tak nak terpaksa jugak la 
makcik hidu bau kentut...
lepas ni siapa2 yang suka buat terapi bau kentut ni
harap2 dapat lah insaf dan bertaubat..
muahahahah,...


sekian...

8 comments:

  1. Adehh mcm2 da plak kihkih..mna tahan klau trhidu trus

    ReplyDelete
  2. kajian aci dan je tu. hu3..

    ReplyDelete
  3. Ok nak kena tahan la. Hahhaha

    ReplyDelete
  4. apa susah..
    gi la makan telur rebus..

    lepas tu, kentut..

    confirmed bau hidrogen sulfida ada..

    hahaha

    ReplyDelete
  5. tak tahan bau kentut..lagi nak bau..huhu

    ReplyDelete
  6. Hhehehehehe...mcm² kajian..

    ReplyDelete
  7. sokong kata DZ mkn telur rebus byk2 kasi angin keluar... tp pastu jgn naik hangin plak ya ;-)

    ReplyDelete
  8. nasib tak betul...klu tak abisla satu rumah bau semacam jer...:-)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();