Skip to main content

BARU SETAHUN KAHWIN DAH BAGI SUAMI KAHWIN LAIN.NAK TAHU KENAPA?

Assalamualaikum...


Wah..mesti ramai lelaki yang cemburu dengan nasib suami wanita ini..kan??
beruntung nya dia..baru setahun kawen dah dapat lampu hijau untuk buka cawangan baru.
Ada setengah suami tu 5 tahun pujuk bini
untuk bagi kebenaran kawen lagi..tak lulus permohonan nya..
Ini cukup setahun permohonan lulus.hebat!
Guna orang dalam kah?hehheheehhe...

Tapi jangan la cemburu sangat..
selepas di kaji di tilik dan di renung2kan selamat beramal..
maka beberapa kemungkinan yang  menjadi punca 
kenapa ada isteri yang baru setahun dua kahwin dan canang merata kata dia bahagia
tapi dengan senang hati bagi suami kahwin lain.

1-isteri dah malas nak layan.
kau kerenah macam2..masak itu tak sedap, ini tak sedap.
sekarang dia malas nak layan kau lagi..
itu baru bab makan belum bab peranagi huduh kau yang lain lagi..
kau pergi la menyusahkan pompuan lain pulak.
nak bercerai bini takut jadi janda jadi bagi je la kau kawen lain.


2- Tolong uruskan rumah.
Bila ada madu boleh la madu  kemas kan umah..
basuh baju..jaga baby ..
Oh!jangan lupa bangun awal pagi ye..
Bini no 1 nak makan bihun goreng pagi esok..

3- Boleh topup belanja rumah
senangnya dapat madu yang bekerja..
Suami bayar kereta,
no 1 bayar rumah
no 2 bayar bil .
duit makan sorang 100.
Jimat!!!!!

Ok la..3 dah cukup..
eh!entry ni usik2 je..jangan ada yang sentap pulak..
tak semua orang bermadu macam ni..saya tau..
ada yang ikhlas sudi berkongsi kasih...

jangan salah sangka ye..
saya bukan buat kesimpulan pada pemilik status diatas..
baca betul2 entry ni..

sekian...



Comments

  1. urmm... tentu ade sesuatu yang tak dapat dirungkai.. kenapa dan mengapa.. apa2 pun.. all the best la :))

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak diana. wahakkakakkaa betul ke benda ni? perghhh kalau betul, untunglah laki tu. muahahhahaha

    terbaiklah reason kak diana kasi ;p

    ReplyDelete
  3. Orang boleh buat spekulasi tapi yang berhadapannya dia..
    Moga dia kuat dan tabah hendakNYA..

    psstt: ai is suka alasan yang pertama tu.. terbaik.. ;)

    ReplyDelete
  4. semoga dia terus bahagia..kalau betulla kan??

    ReplyDelete
  5. Emmm untung ler laki dia tu,, dapat green light lagi,, pasti ada sebab dapat persetujuan dari is3 tu,, kalau tak masakan senang saja dapat kawin lain,, semoga mereka bahgia dengan cara mereka,,,

    ReplyDelete
  6. aku ada kawan yang sanggup bagi green light pada husband dia...tapi hanya dia yang tahu kenapa dia sanggup bagi keizinan macam tu...

    tabah betul...

    ReplyDelete
  7. mungkin ade sesuatu tp biarlah menjadi rahsia keluarga tu kan

    ReplyDelete
  8. Madu itu manis sebab tu lah bahasa kita kata 'bermadu' dan bukan 'beracun'. Yang jadi tak manis bila ada yg tidak pandai berkongsi keadilan. Orang yg tak pandai berkongsi keadilan (termasuk saya) sepatutnya kawin seorang isteri saja seperti saya, hehehehe...

    ReplyDelete
  9. Untungla suami dpt haadiah mcm tu kan? Hehhehe..

    ReplyDelete
  10. selalunya isteri yg x kisah mcm tu , suami lak yg baik hati tak nak terima ... ada 2 blogger yg dah suarakan dlm blognya utk bermadu tapi suaminya x nak pulak ... heh heh heh .

    ReplyDelete
  11. Ntah betul ke tidak kan status ni.

    ReplyDelete
  12. Untunglah! Untunglah! Untunglah siapa jadi suami dia...

    Mungkin bergurau aje nak tengok apa reaksi suami. Buatnya suami excited dan dah ada calon nak buat madu, haruslah syahdu pulak.

    Banyak lagi hadiah nak bagi untuk anniversary yang pertama. Yang ini memang kurang sesuailah kecuali kena kahwin paksa macam dalam drama Melayu *_*

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …