Skip to main content

ARTIS SEKARANG MEMANG TAKUT DENGAN WARTAWAN

Assalamualaikum...

Orang kata bila dah masuk dalam dunia hiburan,
dah jadi artis atau selebriti ni kena ada hubungan baik dengan wartawan..
Orang yang kata,makcik pun tak tahu betul ke tak
sebab dah memang nya kita kena ada hubungan baik dengan siap2 je.
bukan takat dengan wartawan je..
dengan peminat pun kena la layan baik...
Ni tidak..kalau peminat tanya benda sensetip sikit dah mengamuk2..
tapi kalau wartawan yang tanya boleh lak sengih macam kerang busuk.
Punya nak jaga hati wartawan..konon!



Teringat kejadian benerapa hari lepas bila ada sorang artis senior
yang update gambar kat IG dengan caption yang mengundang sangat..
dari artis baru sampai wartawan baru dia dok kritik..



Tapi mungkin sebab tersedar yang
nanti kena boikot dengan wartawan...
macam kena kat Shila Amzah tu....
terus dia delete post tersebut beberapa jam kemudian...

kesian artis sekarang..
takut sungguh dengan wartawan ..
sampai nak luah perasaan pun tak berani..
Nampak tak betapa besar nya kuasa seorang wartawan.
Dia boleh jatuh dan naik kan artis dengan sekelip mata je..



tapi..tengok Shila Amzah tu depa boikot
tak de pulak Shila Amzah mereput tak dapat job..kan??
siap bertambah peminat dan masih terkenal di China lagi..

sekian..


Comments

  1. Mcm2 dunia artis skrg ni, klau x da wartawan yg popularkn diorg pun susah juga.jdi peranan wartswan sgt pnting

    ReplyDelete
  2. anggap je la rezeki masing.. klu dok ngadap beria pun, blum tentu wartawan bg job kan.. orang pun bukan nak tgk muka kita (artis) selalu...

    ReplyDelete
  3. Yelah.. wartawan sekarang daring2 belaka.. tak boleh silap sikit boikot. Kalau yg silap depa semua bubuh kat kebot warrior.. kiranya wartawan ni sentiasa betul je depa buat

    ReplyDelete
  4. ada wartawan pun payah
    tak ada wartawan pun payah

    itu ler dia dunia hiburan :)

    ReplyDelete
  5. Bermula dgn niat..
    klu niat nak mencarik rezeki..
    insyaƁllah benda2 cmtu boleh kawal..
    tapi klu nak popular je..mmg payah la kan.. :)

    ReplyDelete
  6. dunia hiburan kak kalau dia dok kutuk wartawan kang tak dek pulak yang nak temu bual dia. haha

    ReplyDelete
  7. siankan wartawan skg ni lain macam

    ReplyDelete
  8. teringat zaman majalah Mangga dulu. hahaha. saya pun terpengaruh beli Mangga setiap bulan. hahahaha

    sekarang bila jumpa majalah Mangga, mesti akan terfikir, kenapa la dedulu aku suka beli majalah Mangga. hehehe

    ReplyDelete
  9. sekarang ni yang bukan wartawan pun boleh jadi wartawan express gitu

    ReplyDelete
  10. Dunia artis macam²...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …