Skip to main content

ANAK CHE TA DAN ZAIN DAH JADI ARTIS

Assalamualaikum...

KUALA LUMPUR: Anak selebriti popular Rozita Che Wan dan Zain Saidin, Aaisyah Dhia Rana yang kini berusia lima bulan menjadi artis pertama menyertai syarikat pengurusan Laugh Out Loud (LOL) Entertainment.
"Saya senang bersama pengurusan LOL dan sejak tiga tahun dengan syarikat ini, saya percaya kepada kredibiti LOL sebagai antara syarikat pengurusan popular tanah air.Jadi dalam hal anak, saya biarkan yang lebih arif untuk mengatur apa yang sewajarnya untuk dia. Tambahan pula rezeki anak saya kian murah dan mendapat perhatian syarikat yang berkeinginan menjadikannya sebagai duta," kata Rozita Che Wan yang kini berada di Narita, Jepun untuk penggambaran program Primadona. -berita harian-



Wah...dah jadi artis rupanya anak Che ta dan Zain nih..
sekarang pun anak diaorang ni laku sungguh .
jadi duta dan belakon iklan..
kecik2 dah buat duit..
makin kaya la..kan??

Tapi ..
mesti ada jugak kesan2 buruk nya..
Bila dah jadi artis terdedah dengan dunia luar..
jadi lepas ni kalau anak kena kecam,kena kritik kena kutuk.
mak pak tak boleh nak meroyan sangat la..dunia artis memang macam tu.
tak semua orang suka..
Bila kerap sangat orang nampak mesti ada yang meluat..
kalau kita marah2 pun lagi orang menguntuk,..
macam kes Awal dan anak nya tu..
Awal marah2,Awal jugak yang kena kutuk..
cemana  tu?sabar je la....


 saya yang jarang orang nampak muka pun
 ada yang meluat dan benci tak tentu pasal..
Wah!!makcik pun nak jugak selit2 diri dalam entry pasal artis..
hahahah...

sekian...




Comments

  1. Comel sggh bdk Aisyah ni...brungtung laaa

    ReplyDelete
  2. bersyukur dgn rzki yg mlimph kurniaan Allah walau msh kecil.

    ReplyDelete
  3. Murah rezki anknya, kita tumpang gembira je la

    ReplyDelete
  4. Pikir sekali kesian juga budak tu kecik2 dah jadi mangsa eksploitasi syarikat yg hanya tahu buat untung. Tapi pikir 2 kali itu dah jadi rezekinya..rezeki tak baik ditolak..

    ReplyDelete
  5. Tak pernah rasa geram tengok budak si Aishah ni... hahahha tak alert sangat pasal dak ni...

    Tapi.... comeyyyyyyyy sangat !! Lara pun comey, tapi sayang dapat bapak kaki sentap.... ehhh

    ReplyDelete
  6. rezeki che ta dan family skrg ni memang melimpah ruah syukur alhamdulillah kan, diatas izin ALLAH jugak tu..

    ReplyDelete
  7. anak che ta dan zain mmg comel! geram tgk. hehe

    ReplyDelete
  8. tapi anak depa ni comey ngat kan,
    alhamdulillah, tumpang syukur
    bahagian rezeki masing-masing :)

    ReplyDelete
  9. Salam, hahaha ending tu lawak :p haaa ape pun, anak che ta dan lara sama2 comel..geram tgk kedua2nya...camne entah haters ni boleh kutuk budak2 entah.kejam betul ~

    ReplyDelete
  10. sporting budak tu dibawa bergambar. muka pun comel, kiut, putih...

    popularitinya mengalahkan mak dia

    ReplyDelete
  11. Dah jadi artis??? Wah...

    ReplyDelete
  12. Selalu stalker anak che ta dalam instagram...perghhhhhhhh comel to the maksimum...itulah apa2 pun kena kawal...berlebih2 pun tak elok kan...sbb dia kecik lg...perlu bermain dan alami zaman kecilnya.

    ReplyDelete
  13. saya rajin juga stalker IG dak aisyah tu
    comel sangat rasanya
    kalau dah nama retis ye, buat apa aje orang perhati

    ReplyDelete
  14. Melampau comelnya si Aisyah ni. Geram betul tgk.

    ReplyDelete
  15. aku suka tgk anak si awal dgn anak cikta ni..kemain comel!

    kalau aku dapat depan mata, mmg aku gigit2 pipi budak2 ni...

    eiiiiiii, geramnyaaaaaaaaa...

    ReplyDelete
  16. kalau jadi retis, gitulah adatnya.. ada yg suka, ada yg xsuka.. yg tukang kritik pun satu hal gak.. benda entah apa2 la depa duk ngutuk & kritik. manusia.. manusia..

    ReplyDelete
  17. Dahlah comel, glamor pulak. Haruslah makpak buat duit. Takpalah itu rezeki dia, bahagian dia. Kita tumpang gembira ajelah atas rezeki Allah nak bagi buat mereka sekeluarga.

    Amboi, makcik ni... siap menyelit sama! Maklumlah ala-ala celebrity blogger juga katanya *_*

    ReplyDelete
  18. Comelnyalah anak diaorang ni...geram nau nengoknya...
    Rezeki mereka sampai ke anak kaya nak buat mcm mana DR hihi...

    Pandailah mereka handle nanti....
    DR kan ala ala celebrity jugak hihi

    ReplyDelete
  19. ada jugak y benci and meluat ke dgn kak diana
    xpe2..
    haters je semua tu
    hehehehe
    tp anak che ta mmg comell

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …