Skip to main content

13 GAMBAR ARTIS MALAYSIA DI ZAMAN KANAK-KANAK

Assalamualaikum...

2 hari ni memang entry tak berfaedah je la ye..
makcik tak boleh nak fikir apa nak tulis sebab sambil menaip ni sambil jadi cikgu..
nak entry yang berfaedah tunggu esok je la..
hari ni nak ajak kawan2 layan gambar-gambar lama artis malaysia..
gambar zaman diaorang budak2 dulu..masa kecik2 comel2 suci murni gitewww.
hheheheh


Nabila Huda..patut la sampai besar suka kemban..ekekke..
comel nya dia debab!

Sharol Shiro
cuba teka yang mana satu Sharol Shiro?
dia yang kat belakang tu..yang pakai baju bintik2 rimau..hehehh


Scha Al yahya..
lelaki yang sebelah dia tu Syed Sobri..bapak saudara dia tak salah..
Syed Sobri ni popular tau zaman2 80an dulu..



Akim
..muka suci sangat nih...paling tak berubah dah tentu mulut dia..
24 jam ternganga je..hahah


Stacy..
teka lekas..Syacy yang mana satu..
Tak yah teka la..
Stacy yang kiri sekali..
baju ada doll tu...


Faezah Elai..
Yang ni tak payah teka la..
muka dari kecik sampai besar tak berubah..
Faezah Elai yang pegang daun tu ye adik2..:)

Diana Danielle
kecoh jugak cerita dia bergambar seksi tu..kan??
pelik jugak la sebab belum kawen dulu mana ada dia seksi2 macam tu..
dah kawen menjadi2 pulak..
dulu takut kat mak kot...
Sebab ada dulu pernah dengar cerita mak dia akan 
ikut je dia kemana dia pergi..


Rita Rudaini..
sebelah tu abang dia..Bila tengok muka abang dia tu baru perasan sebenarnya 
wajah anak2 Rita ni memang ikut belah Rita..
tak de pun yang ikut muka cam belah bekas suami dia..kan??
sikit2 je ada..tapi banyak nya ikut muka keluarga Rita..


Hafiz Suip
kecik2 dah menyanyi rupanya..
padan la vokal mantap..
makcik dulu besar2 gini kalau menyanyi memang nak kena bebel
dengan opah la...
dan2 dia suruh mengaji..hahahah


Tiz Zaqyah
memang muka sama...
kan??


Fazura..
Dari kecik dah cantik....


Juliana Evans
mak dia melayu kan??dia ni seksi sangat la sekarang..
Mujur tak kawen dengan Sam Bunkface..
sebab Sam tu nampak cam alim sikit..
heheheheh


Johan Asari..
sebelah tu kakak dia..dia yang baring tu..comrl..kan?
Dah besar kacak pulak..eh!!kesitu pulak makcik nih...



sekian...


Comments

  1. kanak-kanak kan DR, comel sokmo lah... ;)

    ReplyDelete
  2. Prtma kali tgk gmbr diorg time kanak2 ni

    ReplyDelete
  3. Heheh..baru tau scha tu anak buah syed sobri.. Suka entri ni..

    ReplyDelete
  4. best jugak ni dpt tengok gambaru diaorang time kanak2

    ReplyDelete
  5. Comel ek kecik-kecik..dah nama pun kanak-kanak =)

    ReplyDelete
  6. comelnyaaa pajura =) adus memang suka pajura ehehe..

    ReplyDelete
  7. rita rudaini dr kecik memang comel kan

    ReplyDelete
  8. Brutallah muka Tiz Zakyah masa kecil dulu tapi Fazura memang sweet dan comel sejak kecil lagi. Bila tengok gambar abang Rita memang betullah, sama je bentuk dengan anak-anak Rita sekarang. Baguslah ikut belah emaknya dah belah bapak pun tak berapa nak kisah sangat. Eh, ke situ pulak Kak Ton bergosip *_*

    ReplyDelete
  9. comel ye mereka
    ni kalau letak gambo saya, mahu lagi comel ni...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …