Skip to main content

TUNGGU SERU..

Assalamualaikum.....


Pernah tak rasa cemburu pada orang yang buat banyak amal ibadat??
Dia boleh bangun sembahyang malam..
dia boleh puasa sunat setiap hari..
dia boleh bersedekah bila2 dia mahu...
hebat orang macam ni..
kita bila lagi??

Pernah tak cemburu pada orang yang mampu menutup aurat dengan sempurna??
Nak keluar rumah dia lengkap menutup aurat..
baju nya labuh..
tudungnya labuh...
dia berstokin..dia berkasut yang menutup kakinya...
kita bila lagi???

Tak habis2 alasan tunggu seru..
heheheh..

Sekian...

Comments

  1. Klau nak berubah x perlula nak tunggu seru kan

    ReplyDelete
  2. Org Melayu mmg suka guna alasan tunggu seru...

    Jgn tunggu seru...

    Nanti tunggu punya tunggu, malaikat maut dulu yg datang menyeru..

    ReplyDelete
  3. setiap waktu malaikat maut menyeru nama kita camana tu...n3 terbaik..tq.

    ReplyDelete
  4. Huhu.....penah tapiiiiiii nape tah buat buat

    ReplyDelete
  5. Seruan dah ada sejak rasulullah belum wafat lagi, tapi sendiri yg tak nak buat sebenarnya. Nak tunggu seru apa lagi tak tahulah Dee..

    ReplyDelete
  6. tunggu seru takut nanti dah diseru kembali kepadaa Dia. allah

    ReplyDelete
  7. Iyer...saya cemburu. Dan berharap saya boleh jadi mcm tu jugak.

    ReplyDelete
  8. akak malu dengan mereka... tu masalahnyer kalau cemburu mungkin nak buat lebih lagikan.. ni malu sebab kekurangan diri tapi tak mencuba untuk menjadi seperti mereka...seru tak sampai tak menjadikan alasankan..

    ReplyDelete
  9. Sekarang dalam fasa melabuhkan hijab...dulu senteng2 sikit ke bahu...now pelan2 nk tukar...stoking tu lom amalkan lagi...adeh

    ReplyDelete
  10. jomlah kita cemburu sesambil tingkatkan amalan untuk bekalan :)

    ReplyDelete
  11. Salam, em kalau dgn org2 yg beribadat or yg tutup aurat sempurna semua tu, bukan cemburu kot...tp lebih kepada segan sbb diri belum smpai tahap tu dan ras terinspirate utk usaha ke tahap tu jugak. InsyaAllah :D

    ReplyDelete
  12. Setujulah, Diana. Kalau nak berubah ke arah kebaikan, asyiklah nak tunggu seru. Buatnya seru tu tak datang-datang dalam hidup, tidakkah naya nanti.

    Dari segi materialistik, memang cepat kita rasa cemburu. Dari segi berubah ke arah kebaikan ni, alahai... susah nak kata mana pergi perasaan cemburu tu :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …