Skip to main content

SAYA BUAT UNTUK SUAMI

Assalamualaikum...



"Saya suntik untuk suami je.."

Ramai wanita suka bagi alasan macam ni..
padahal suami dia tak de kata apa pun pasal kulit dia..
merungut pun tidak..

Saya percaya tak de suami yang kata kat isteri dia..

"awak pi la cocok kulit awak tu bagi putih..."

" awak cocok bagi naik balik.."

"awak pi operate la pasang silikon.."

kalau ada la suami kata macam ni,
baik awak tinggal je suami gini...
Ni tak guna punya suami...

Sama macam kes nak bagi rapat la..nak bagi ketat la..

Ada orang perempuan yang risau betul
kalau tak rapat tak ketat..
dalam fikiran dia ..
kalau tak rapat tak ketat nanti laki lari..
nanti suami cari perempuan lain...

Ye la..dia mungkin akan merungut...
Tapi rasanya tak de la sampai nak lari tinggal anak bini..
paling2 pun dia belikan ubat bagi awak makan..
Tapi rasanya dia merungut pun tak de la kot
sampai masam muka berhari2 semata2 sebab tak ketat.
Sampai nak makan nasik tak lalu memikirkan awak  punya tak rapat.

kalau dia lari jugak,
Nampak sangat laki awak jenis gila seks..
jadi bersyukur la dia pergi awal2..
kalau tak umur 70,80 pun awak dah tua,
dia mula nak cari perempuan muda..
lagi parah..

Bila awak dah set dalam kepala hotak awak
yang kita kena setiasa ambil ubat,
mula la segala mak nenek ubat awak  nak sumbat kat anu awak.
Pantang ada orang jual ubat ketat dan rapat
mesti awak  suruh  "pm"..

Percaya lah cakap saya..
suami yang baik,yang setia..
dia tak kan merungut apa pun kekurangan awak..
lagi2 bab fizikal seorang isteri yang dah melahirkan anak untuk dia..
yang sanggup melayan dia setiap malam..

Tapi tak bermakna kita mengabaikan semua tu..
cuma berpada2..
jangan sampai taksub pada kecantikan..
Dan jangan jadikan suami sebagai alasan untuk awak berlebih lebihan...

sekian..

Comments

  1. skrg dh terlebih comel..tp comel yg penuh rs bhgia..alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. Assalam , Selamat pagi kak ! ,

    Saya Nak solehah buat suami , InsyaAllah , Cantik dah kot cuma solehah x cukup buat suami :)

    InsyaAllah 1day ,

    singgah sini ya :)

    ReplyDelete
  3. sikit-sikit bolehlah..tapi kalau sampai mudarat diri tak perlulah kan..

    ReplyDelete
  4. Somi xdo, buat tuk diri sndri je,hehee.....;-)

    ReplyDelete
  5. takde buat lebih-lebih...tapi sekadar kepuasan diri dari segi penampilan & kesihatan

    ReplyDelete
  6. pd sy laa kalu dlm kepala tu asik fikir x ketat, x cantik suami lari...mmg akan jd 1 doa... cuba positif. ckp kt diri kita ni masih cantik, ketat etc. insya allah...suami tu akn kekal bersama kita...

    ReplyDelete
  7. Tak rapat, tak ketat nak komplen lepas tu setahun satu anak dia hadiahkan, itu tak kiralah ya?

    Hahahah! Eh, terlupa nak tanya kat Kak Diana, apa yang rapat, yang ketat ni, kak? Huhuhu!

    ReplyDelete
  8. Memang nk kena potong ni kalau permintaan yg bukan bukan....Hihi.....
    Terimalah seadanya kalau nak yg sempurna jer bak mai duig nak gi gym hihi

    ReplyDelete
  9. Untuk kesihatan diri sendiri mungkin baik tapi kalau buat semua ...erm...pilihan diri sendiri la kot..

    ReplyDelete
  10. Aku geli bila baca iklan dan testimoni produk ketat dan anjal. Mcm... ya Allah, korang ni kehidupan korang mmg takde fikir lain ke?

    ReplyDelete
  11. cliche nye alasan, klo yg x kawin lgi camno plak la alasannye. hahaha

    ReplyDelete
  12. Salam, okay saya sgt setuju dgn entry ini!!! Huarghh nampak x dah semangat sgt nak komen ni..bg sy, para peniaga punya tagline untuk iklan diorang amatlahhhhhhhh kejam dan melampau...sbb diorg tau pempuan ni lemah, pempuan mudah risau psl body diorang dan takut laki cari lain...so peniaga pun buat ayat2 yg xsenonoh dan kurang ajar semata2 nak bg pempuan takut so beli produk diorg..Sadis betul! Suami yg baik xkan buat mcm tu kot..mcm akak ckp dlm entry, mesti dorg akan supportive dgn belikan produk2 utk isteri dia guna..hmm..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …