Skip to main content

SAYA BUAT NI UNTUK DIRI SAYA DAN ORANG LAIN....

 Assalamualaikum...





 Dulu saya selalu Ingatkan diri saya untuk tidak bercakap tentang orang yang saya benci..tapi kadang2 bila saya di cuit saya berbunyi jugak...tak boleh nak kawal..

Tapi hari ni saya rasa untuk atasi sikap buruk saya tu, saya ambik keputusan untuk memaafkan orang yang saya benci..saya ni tak kan benci orang kalau orang tu tak buat salah dengan saya..tak de la dok saja2 nak benci orang ..kan??
Ada sebab nya...

Tapi hari ni saya nak ubah semua tu...saya akan belajar memaafkan orang..selama ni saya mudah meminta maaf tapi tak mudah memaafkan sebab hanya fikirkan diri sendiri saja..

Tapi bila baca komen2 dari kawan2 blogger semalam saya rasa saya perlu jugam belajar untuk memaafkan orang lain....



Sekian...



Comments

  1. betul tu Diana.Memaafkan adalah cara terbaik.Bukan senang nak maafkan orang sebenarnya.Mulut kata maaf,tapi hati masih marah.Kalau nak jadikan lebih mudah,tanamkan sifat ikhlas dan redha dengan ketentuan Allah SWT.Dah memang manusia ni macam-macam sifatnya.Sudah begitu, barulah sejuk hati nak berdepan dengan kawan vs musuh ketat kita tu.hehe...

    ReplyDelete
  2. memaafkan org hati kita lebih tenang.
    salam takziah.....baru tahu .

    ReplyDelete
  3. memaafkan org hati kita lebih tenang.
    salam takziah.....baru tahu .

    ReplyDelete
  4. kekadang tu kita pun marah jugak kan. terpaksa out spoken.
    but in shaa Allah, kalau kita ajar diri utk maafkan org, boleh jugak :)
    krn itu yg terbaik....

    ReplyDelete
  5. Hard to forgive & hard to forget. Hanya serahkan padaNYA jer.

    ReplyDelete
  6. Salam, terima kasih kak, untuk reminder diri sy juga...cuma satu je belum boleh let go lagi...manusia yg berhutang dgn saye...skang dah senang pun masih xreti nak bayar dan buat2 lupa..mmg sy xboleh halalkan..haha kejam betul :p

    ReplyDelete
  7. Eloklah kalau dah insaf DR hihi...

    ReplyDelete
  8. Memaafkan adalah perkara yang paling susah untuk dilakukan selain daripada mengaku kesalahan diri sendiri. Saya pun bukan baik mana. Ada juga orang-orang dalam hidup ni yang saya tak mampu memaafkan kesalahannya. Cuba jadi lebih baik dan masih lagi mencuba!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …