SAYA BUAT NI UNTUK DIRI SAYA DAN ORANG LAIN....

 Assalamualaikum...





 Dulu saya selalu Ingatkan diri saya untuk tidak bercakap tentang orang yang saya benci..tapi kadang2 bila saya di cuit saya berbunyi jugak...tak boleh nak kawal..

Tapi hari ni saya rasa untuk atasi sikap buruk saya tu, saya ambik keputusan untuk memaafkan orang yang saya benci..saya ni tak kan benci orang kalau orang tu tak buat salah dengan saya..tak de la dok saja2 nak benci orang ..kan??
Ada sebab nya...

Tapi hari ni saya nak ubah semua tu...saya akan belajar memaafkan orang..selama ni saya mudah meminta maaf tapi tak mudah memaafkan sebab hanya fikirkan diri sendiri saja..

Tapi bila baca komen2 dari kawan2 blogger semalam saya rasa saya perlu jugam belajar untuk memaafkan orang lain....



Sekian...



Post a comment

10 Comments

  1. betul tu Diana.Memaafkan adalah cara terbaik.Bukan senang nak maafkan orang sebenarnya.Mulut kata maaf,tapi hati masih marah.Kalau nak jadikan lebih mudah,tanamkan sifat ikhlas dan redha dengan ketentuan Allah SWT.Dah memang manusia ni macam-macam sifatnya.Sudah begitu, barulah sejuk hati nak berdepan dengan kawan vs musuh ketat kita tu.hehe...

    ReplyDelete
  2. memaafkan org hati kita lebih tenang.
    salam takziah.....baru tahu .

    ReplyDelete
  3. memaafkan org hati kita lebih tenang.
    salam takziah.....baru tahu .

    ReplyDelete
  4. kekadang tu kita pun marah jugak kan. terpaksa out spoken.
    but in shaa Allah, kalau kita ajar diri utk maafkan org, boleh jugak :)
    krn itu yg terbaik....

    ReplyDelete
  5. Hard to forgive & hard to forget. Hanya serahkan padaNYA jer.

    ReplyDelete
  6. Salam, terima kasih kak, untuk reminder diri sy juga...cuma satu je belum boleh let go lagi...manusia yg berhutang dgn saye...skang dah senang pun masih xreti nak bayar dan buat2 lupa..mmg sy xboleh halalkan..haha kejam betul :p

    ReplyDelete
  7. Eloklah kalau dah insaf DR hihi...

    ReplyDelete
  8. Memaafkan adalah perkara yang paling susah untuk dilakukan selain daripada mengaku kesalahan diri sendiri. Saya pun bukan baik mana. Ada juga orang-orang dalam hidup ni yang saya tak mampu memaafkan kesalahannya. Cuba jadi lebih baik dan masih lagi mencuba!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)