Skip to main content

RESTORAN NASI KANDAR DI PULAU PINANG TETAP JADI PILIHAN WALAUPUN KOTOR

Assalamualaikum...

Saya memang bukan pengunjung restoran nasik kandar 
Kat penang ni memang banyak restoran nasik kandar atau restoran mamak..
Dekat2 rumah saya ni je ada lebih 5 restoran mamak.
Saya kerap lalu disebelah restoran mamak,lalu di belakang kedai mamak,
jadi saya tau cemana tahap kebersihan restoran mamak di penang ni.
Bila saya baca berita tentang restoran nasik kandar di Penang yang diarah tutup atas sebab kebersihan saya tak terkejut pun..
Memang kotor restoran2 mamak kat sini..



Tapi bagi orang luar Penang,mungkin tak tahu semua nih..
kalau diaorang dok hari2 kat Penang mungkin akan membuka sedikit mata diaorang tentang tahap kebersihan restoran mamak di Penang ni.
kalau tak,tidak la setiap kali makan angin di Penang,tempat yang mereka nak tuju salah satunya ialah
restoran mamak.hehhehe..
Ada restoran mamak yang terkenal kat sini kerap jadi tumpuan pelancong tempatan,
tapi bagi sesetengah penduduk setempat memang tak makan la kat situ..
sebab kami beberapa kali  lalu depan dan belakang restoran jadi selalu nampak benda2 yang "eeeiii...."
hahahahha...

gambar hiasan je..
Pernah jugak la saya baca entry beberapa blogger yang makan kat beberapa  restoran nasik kandar di Penang ni,saya tak tau nak kata apa sebab 
bagi saya restoran tu kotor..Cemana dia boleh makan kat situ..
Tak pa la..dah selera tekak diaorang kat mamak je ..makan je la..
tekak masing2 kan..heheh..
Cuma ni pesan saya je la..
Boleh dikatakan semua restoran mamak kat Penang ni
tahap kebersihan nya tak memuaskan..
Rasanya yang diarah tutup tu memang tahap paling kotor la..
tak bermakna yang tak di arah tutup tu bersih 100%.

Untuk penggemar-penggemar nasik kandar jangan marah ye...
saya cuma pesan je..Yang nak telan tu tekak awak,yang nak keluarkan duit pun awak jugak..
terserah la.. :)
Saya sendiri pun kalau restoran tu saya nampak bersih ,saya makan je..
padahal mata orang lain dia nampak restoran tu pernah ada babak "eeeiiiii.." jugak.

sekian..

Comments

  1. sy mmg tau. kalu kt tmpt lain pun sy tgk mcm tu j... even resto bkn mamak or nasi kandar pun mcm tu jg...

    ReplyDelete
  2. eeiii nasib baiklah restoran mamak kat putrajaya ni bersih,, sentiasa di pantau badan berkuasa..

    ReplyDelete
  3. Tu la, mmg tabik spring kat org yg maish boleh makan wp nampak restoren tu kotor. Tapi mungkin tak semua org tahap alert dia sama. Dan piawaian bersih mereka pun berbeza juga. Yg kita rasa dah kotor sgt tu, mungkin bagi dia masih boleh diterima. Tapi, saya mmg bukan spesis pemakan nasik kandar.

    ReplyDelete
  4. KAK MMG XPERNAH SINGGAH KEDAI NASI KANDAQ NI...HARAP2 XTERPAKSA SINGGAH..

    ReplyDelete
  5. restoran apaa yang kotor tu?leh share?

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah Mar..saya jadi jutawan nanti saya share..orang saman pun saya boleh lawan balik..

    ReplyDelete
  7. Hmm...itulah selera org lain2...

    ReplyDelete
  8. Lahai..bahayaa ni..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …