Skip to main content

PISAU 6 INCI TEMBUS KEPALA KUCING

Assalamualaikum...

kesian betul tengok kucing ni..
Siapa la kejam sangat pi baling pisau kat kepala dia.
memang niat nak membunuh ke??
hati hitam sangt tu sampai sanggup buat macam ni..


Kejadin ni berlaku di Crimea Peninsula.
Kucing ni dijumpai di dalam semak.
Menurut doktor pisau dapur sepanjang 6 inci 
melekat dikepalanya dan menembusi bahagian  tengkorak
sedalam 2 inci .

Pisau tersebut berjaya dikeluarkan
dan kucing tu masih dalam pemerhatian doktor
kerana dikuatiri berlaku jangkitan kuman.
Laporan polis juga sudah di buat.

Alahai..kesian sangt..
saya nak pesan la kat awak2 yang suka aniaya kucing nih..
kadang2 kucing tu datang  geledah lauk 
yang kita tinggal atas meja macam tu je..
Dah memang itu caranya dia dapat kan makanan..
sama macam kita la..
nak makan kena kerja..dapat duit pi beli..
itu cara kita..
cara kucing,lipan katak, burung ,
apa yang ada depan mata dia makan je..


kang kalau dia kata.."nak sikit ikan tu.."
korang jugak yang lari tak cukup tanah..kan??
Kita bukan haiwan tapi kita diberi akal fikiran untuk 
faham tentang haiwan2 nih..

sekian..

Comments

  1. Ya allah ciannyer kucing tu... hish mcmana leh kena tu...

    ReplyDelete
  2. Ya allah ciannyer kucing tu... hish mcmana leh kena tu...

    ReplyDelete
  3. kesiannya..menangis kucing tu..mesti sakit sangat..sapelah yang kejam sangat tu

    ReplyDelete
  4. kesiannye tgk..sape la yg kejam tu. sampai tembus pisau tu. nsb baik msh pjg umur kucing tu. mesti rs tersiksa..sakit sgt..

    ReplyDelete
  5. Kata orang kucing ada tujuh nyawa, kalau kena kat manusia agaknya dah jadi aruah dah...
    Teringat cerita kucing zombie baru2 ni, separuh badan hancur digelek kereta dan kemudian ditanam berhari2 dalam tanah tapi masih boleh keluar dari tanah dan hidup hingga sekarang...

    ReplyDelete
  6. Aduhai... tabahnya kucing tu.... terfikir cmne la sampai tertirus gitu...

    ReplyDelete
  7. Manusia ne memang,dah diberi akal fikiran tapi suka bertindak mcm xdak otak..

    ReplyDelete
  8. ya allah. zalimnye orang yang buat ni.. memintaklah balasan menanti orang tu kan

    ReplyDelete
  9. KESIANNYA..KITA NI MELIHAT FOTO SADIS BGTU PUN XSANGGUP...KEJAM SUNGGUH PELAKUNYA.

    ReplyDelete
  10. Allahuakbar.. kesiannya dia...

    Akk, yui dh buat entry psl mknn kucing tu =)

    ReplyDelete
  11. hebat kuasa Allah.

    Kalo manusia lah yang kena cmni..mau dh 50-50 kot.

    memang kejam siapa yang buat cmtu

    ReplyDelete
  12. ini kes curi ikan la ni hihihi ;p kejam sungguh spa yg buat kan??

    ReplyDelete
  13. Kesiannya. Nasib baik ada yang baik hati bawa kucing tu ke hospital.

    ReplyDelete
  14. ngerinya....apa kata amik pisau tu benam blk kt si pembuat tu biar dia rs!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …