Skip to main content

PANTANG DENGAR JANDA..RAMAI YANG NAK

Assalamualaikum...



Betul ke Abby Abadi ni nak kawen lagi??
kalau betul bagus la...Ada orang jaga kita bila dah tua2..
nak harap2 anak2 ,masa dia belum berkeluarga boleh la harap..
takut nanti dah ada keluarga sendiri,dah ada kerja,
mana la boleh berkepit dengan kita 24 jam.

Entah la betul ke tidak dia nak kawen lagi
tapi kan Abby ni memang mudah je dapat jodohnya..
hehehe...walaupun tak kekal lama..kan??

Ada sesetengah isteri2 kalau dengar ada kawan2 suami bergelar janda
dia tu dah risau je..takut sangat janda tu dok himpit laki dia..
kalau kata suami suka makan kat kedai nasik lemak ahkak janda
pun dia dah takut.Gigih dia belajar buat nasik lemak siang
malam sebab tak nak bagi suami makan kat kedai janda tu..

Ada banyak pendapat yang kata ramai
lelaki mudah tertarik pada janda sebab kalau dah namanya janda
mesti lah dia dah mempunyai pengalaman dalam perkahwinan.
Runtuh nya perkahwinan yang pernah dibina  juga dah
tentu memberi sedikit sebanyak kesan dalam kehidupan nya
sekaligus jadi pengajaran pada dia.
Dia dah tahu kat mana lebih dan kurang nya.

Pernah menempuh hidup bersama seorang lelaki yang bergelar suami,
membuatkan dia tahu apa lelaki suka dan apa yang lelaki tak suka.
jadi sebab itu lah agaknya orang lelaki suka pada janda.
mereka mengharapkan wanita yang akan bersama mereka nanti
seorang yang tahu cara nak melayan mereka.

Apa pun title janda tu bukan la sebab utama..
segala-galanya adalah ketentuan Allah.
Jodoh,Ajal ,pertemuan ,perpisahan..hanya  Dia yang tentukan..

sekian..

Comments

  1. doakan di panangkan jodohnya jela kn ?

    ReplyDelete
  2. kesian dekat abby...moga allah pertemukan org yg baik2 utknya...

    ReplyDelete
  3. Ada lelaki yg kata mereka lebih suka janda sebab janda lebih berpengalaman dari anak dara. Entah berpengalaman bidang apa tak taulah....

    ReplyDelete
  4. Setuju....setuju......apa yg setuju? hihi....Abby senang dpt jodoh tu le....
    Jadi ke cite yg dia nak kawen lagi tu DR

    ReplyDelete
  5. takut dgn title tu tp kalo dh takdir kena redha n trm je

    ReplyDelete
  6. Semuanya dah ditentukan.
    Bukan setakat mak janda, anak dara pun kita risau kalau datang himpit laki kita kannn

    ReplyDelete
  7. hurmmm no komen. Hanya Dia je yang tahu.. semuanya dah tertulis. :)

    ReplyDelete
  8. semua di tgn Allah.
    kalau da jodoh, kawin ajer la...
    mungkin kekal hingga ke akhir hayat kan :)

    ReplyDelete
  9. betul2.. semuanya jodoh kan akak.. :)

    ReplyDelete
  10. Dah tak mengikuti sangat perkembangan jodoh Abby Abadi ni. Moga diketemukan dengan insan yang baik dan berkekalan hendaknya rumahtangga yang dibina, jika betul dia nak berkahwin lagi. Tak kenal lama takpa, tapi biarlah kenal betul-betul hati budi tu. Nanti jadi macam sebelum ni.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …