Skip to main content

MULA-MULA MELANCONG LEPAS TU MELACUR

Assalamualaikum..



Baca berita pagi tadi tentang pelacur Arab yang mula
dikesan di malaysia sekarang ni.
Bila bab2 pelacuran ni bukan masalah kecil lagi dah.
Sejak dulu lagi masalah pelacuran dan dadah adalah
masalah yang paling lama dibenteras tapi tak bagi kesan apa2 pun..
makin berani dan makin ramai ada la..

patut la ramai sangt yang datang ke sini..
Rupanya nak buat kerja terkutuk nih..
dah melimpah2 dengan pelacur dari china ,indon ,vietnam
ni datang pulak dari Arab.

kenapa??

Sebab kat Arab nun diaorang mengamalkan hukum hudud.
Nak kena rejam kau buat la kerja terkutuk nih..

Pelacuran memang diharamkan di negara-negara Asia Barat yang majoriti penduduknya beragama Islam dan mengamalkan undang-undang hudud.

Sesiapa ditangkap kerana melacur akan dijatuhi hukuman rejam sampai mati. Sebab itu, gadis-gadis dari negara berkenaan memilih negara luar seperti Malaysia untuk melacur, - 

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan -



kat sini nama je negara islam..
tapi tengok la..islam apa nya sampai orang dari negara luar tak nampak pun
kat mana islam nya negara kita nih..

Tunggu 4,5 tahun lagi,
tengok pelancong dari mana lagi yang berpusu2
masuk malaysia ni semata2 nak jadi pelacur.


Sekian..

Comments

  1. betul sgt tu kak diana... 1 lg banteras ke?? rasuah berleluasa.. apa2 sikit hulur mana nak kurang T_T.. undang2 msia terlampau longgar utk org asing ni..

    ReplyDelete
  2. Bila bincang isu gini, mulalah rasa gerun..bimbang apa akan jadi pada masa akan dtang.. banyakkan berdoa minta dijauhkan pengaruh yg tak elok

    ReplyDelete
  3. kat KL ni orang Arab datang sini ada yang cari pelacur jugak.. undang2 ketat negara depa tak buat depa jadi baik jugak.. tak dapat dalam negara cari luar negara.. & industri pelacuran kat Malaysia ni.. memang semakin berkembang.. tangkap lepas tangkap lepas mana nak luak

    ReplyDelete
  4. nauzubillah. mari kita mendoakan keturunan kita tak terjebak. perann keluarga sgt penting :)

    ReplyDelete
  5. Setahu saya hanya Arab Saudi, Sudan dan Iran di Asia Barat yg laksanakan hudud, negara lain lebih kurang macam Malaysia juga, apa lagi bukan semua orang Arab beragama Islam, tak seperti orang Melayu yg semuanya Islam...

    Pelacuran adalah kerja profesional yg pertama wujud di dunia, selagi ada wanita dan lelaki dengan masyarakat yg cuma mementingkan kesedapan dan duit, selagi itu pelacuran akan terus hidup...

    ReplyDelete
  6. Setahu saya hanya Arab Saudi, Sudan dan Iran di Asia Barat yg laksanakan hudud, negara lain lebih kurang macam Malaysia juga, apa lagi bukan semua orang Arab beragama Islam, tak seperti orang Melayu yg semuanya Islam...

    Pelacuran adalah kerja profesional yg pertama wujud di dunia, selagi ada wanita dan lelaki dengan masyarakat yg cuma mementingkan kesedapan dan duit, selagi itu pelacuran akan terus hidup...

    ReplyDelete
  7. kadang kadang kalau satu tempat atau negara terlalu banyak undang2 lagi ramai yang suka nak buat jahat... dan buat jahat di luar... huhuhu
    Oleh begitu rasanya kita kena bersederhana dalam setiap perkara termasuk hukum agama dan segalanya

    ReplyDelete
  8. Fuhh truk benor.. cpt2la tindas mslh ni.

    ReplyDelete
  9. ya allah apa lah nak jadi dengan negara Malaysia ni kan, hari2 ada macam2 berita yg tak gumbira keluar di tv mau pun di akbar, syukur kaknoor tinggal kt brunei tapi masih terasa kalau terjadi sesuatu yg buruk kat tanah tumpah darah kita kan..

    ReplyDelete
  10. kena ada satu hati untuk membenteras masalah yang satu ini.

    hi awak :)
    Jemput join sekali
    iPhone 5S Giveaway by Syafiqspecki tq :)

    ReplyDelete
  11. tu dia arab pun ade skrg ni mmg variasi betui la ... boleh pilih negara mana nk semua ade

    ReplyDelete
  12. pelacuran ni ada di mn2 je. x kira laa negara islam atau tidak. mrk yg terjebak ni lazimnya terdesak utk mendptkn duit dgn segera tanpa memikirkan halal haram

    ReplyDelete
  13. macam2 jadi da skg ni..
    tanda2 akhir zaman dah makin jelas..
    mintak dijaohkan

    ReplyDelete
  14. huwaaa baca tajuk pun serammm

    ReplyDelete
  15. hurmm sedih dgn negara sendiri

    ReplyDelete
  16. So pemimpin pemimpin di luar sana sila take note this entri ....
    Susah rupanya jadi pemimpin ni kan DR....

    ReplyDelete
  17. Salam, menakutkan... :( come on lah, skang ni KL pun dah rupe macam apa...aku tak nak malaysia ni jadi mcm thailand, org gi sini sbb senang nak main pempuan...hmm..camni kena kumpul duit pindah gak lah, pegi negara yg 'lebih Islam' sikit..hmm :(

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …