Skip to main content

MENGAMUK NAK NAIK KERETA

Assalamualaikum....


Budak ni tengah mengamuk...
sebab nak naik kereta...
mandi pun belum dah nak naik kereta...

Selalu nya kalau ayah ada kat rumah macam ni la dia..
ajak ayah pi sana sini..
memang ayahnya tak senang duduk..

Tapi biasanya kami tak layan pun...
kami buat tak tahu je..

Lama2 satgi dia datang la kat kita sambil cakap...
"Ibu..nak peluk.."

Hehehehhe...
tau pun mengalah..
mesti sebab sakit tekak dok menjerit2..

#harinientrysantaisantaisahaja


Sekian...


Comments

  1. Haha,budak2 biasa lah kadang2 mintak perhatian,anak saya mcm tue jgk.kadang2 tergelak sendiri tengok gelagat dorg.macam karenah..

    ReplyDelete
  2. hahaha sian hero kecik kiter. Kena mandi dulu ye hero ... baru leh naik kete :D

    ReplyDelete
  3. laaa mesti nk berjalan tu .... nape diana tk bw die pusing2 taman .....

    ReplyDelete
  4. alololo. pandai pulak cari ibu tuu. hehehe

    ReplyDelete
  5. anak kembar saya yg si kakak, semalam mengamuk nak tengok abc kat handset. pdhl depa 2org yg p delete apps tu. sudahnya menangis meraung2. kami biaq ja sampai dia tertido. hehehe. camtu la perangai bila nak tido. sabaq ja la -_-

    ReplyDelete
  6. nampak ayah je nak jalan je ye mikhail? ehehe

    ReplyDelete
  7. hihi.. sian dia.. bgus jugak camni.. jgn ajar ikut sgt khendak anak.. tkut bila slalu ikut, tba2 x ikut makin truk melalaknya

    ReplyDelete
  8. Alolo ciannye dia..

    ReplyDelete
  9. Salam, haha alahai comelnye..tahu pulak bila org xlayan minta peluk ye..comel sgguh! :D

    ReplyDelete
  10. Alahai, kesiannya! Syahdu tengok muka Mikhail tak dapat naik kereta. Kalau anak-anak saya ni pulak Diana, Mommynya yang banyak kena mengalah. Memang hati tak tahan bila 'berperang perasaan' dengan anak-anak!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …