Skip to main content

MENGANTUK??MARI KITA TEKA DIMANA SOTONG

Assalamualaikum..

Mesti ramai yang dah mengantuk ..kan??
sama la kita..ekekeke....
Saya ni kalau maisara pi sekolah je mesti saya mengantuk..
mengantuk campur sunyi..
Kat rumah ni dia la penghibur..
kalau Mikhail tau nya tidur je waktu2 gini..

Tapi nak buat cemana..anak suka sekolah...
Dia pernah cakap kadang2 dia rasa tak mau balik rumah..
Sampai tara tu sekali...hahah..
Susah tau nak jumpa budak macam ni..
Pagi2 semnagt bangun mandi siap semua..
Yang ramai nya budak2 mesti bangun lepas tu termenenung
memikirkan sejuk air..kan??
tapi Maisara tak gitu..cuma bersiap je lambat.
lepas mandi boleh selak2 majalah  Ana Muslim..
Kadang2 sempat lagi test baju2 kegemaran..
padahal baju sekolah tak pakai lagi..

"satgi kalau van mai tinggal hang,ibu biaq ja..ye.."

baru la laju bersiap bila ugut macam tu..

mengantuk kan??
meh kita main teka2...

tengok gambar bawah ni...
teka..cari sotong kat situ..
kalau jumpa memang hebat...



kalau tak jumpa meh tengok video nih..
awak akan jumpa sotong itu...:)






sekian..

Comments

  1. hahahaha...memang ngantuk tahap gaban...

    ReplyDelete
  2. memang tengah mengantok ni..cari bantal.dah lah pepagi dah breakfast nasi lemak..takpe,kasik settle kerja dulu.

    tinggi ilmu sotong ni..tokojut den muncul besar gitu..kalau tengok gambar memang tak dapek den nak nolong eh

    ReplyDelete
  3. hilang skit ngantuk tengok sotong tu..muahah

    ReplyDelete
  4. ngeri nak berenang kat laut.. err.. sotong tak makan orang kan.. hahaha..

    ReplyDelete
  5. Jarang2 saya berpeluang tidur siang, kecuali bulan Puasa dapat tidur beberapa minit sebelum zohor...

    ReplyDelete
  6. ngantuk kat opis mmg sgt membebankan.. huhu

    ReplyDelete
  7. Tak ngantuk ni, so takleh la cari sotong tu. Kalo cari kang jadi mengantuk plak.

    Maisara bangun pagi kul berapa?

    ReplyDelete
  8. Nampak sotong tu sebab tak ngantuk...hihi

    ReplyDelete
  9. mmg ngantuk tgh2ari ni..tp ilang ngantuk nk cari sotong tu..hihi

    ReplyDelete
  10. Cekap betul sotong ni menyorok. Banyak kali tengok betul-betul pun still tak perasan mana satu.

    ReplyDelete
  11. aneh :)
    ilang ngantuk, tapi jap jer la ilang nyer ha ha ha...

    ReplyDelete
  12. Salam, haha sy mmg xbersabar, tgk sekali imbas tak jumpa, terus play video..huahuahua~ patutlah tak jumpa, suamiku encik sotong tu tengah menyamar rupanya~ ish3..ok..ngantuk balik..hahah

    ReplyDelete
  13. Nak cari sotong tak jumpa terus jadi ngantuklah, Diana! Hahaha!

    Untunglah Maisara rajin pergi sekolah. Mudah kerja ibu tak payah susah-susah pujuk bangun pagi dan bersiap. Sendiri boleh buat!

    Abang walaupun lebih suka cuti daripada sekolah, bangun pagi pun no hal juga :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …