Skip to main content

MARAHKAN ISTERI LELAKI PUKUL BAYI 2 BULAN HINGGA MATI

Assalamualaikum....

gambar hiasan

Saya ni kalau cerita sedih2 yang melibatkan anak2 kecil ni mesti
rasa menusuk2 ke hati ..sakit sangat kalau membayangkan nya..
Sebab tu saya tak suka tengok video2 bayi kena dera la,
budak eksiden la,budak kecil kena bom la...
sedih tau..

Hari ni dah la suram je..tiba2 baca pulak cerita sedih ni..
bertambah suram saya rasa...
Ni ha..kes bayi jadi mangsa bila si ibu dan ayah bergaduh..

Anthony Benjamin Grove - ba

Berlaku di Ohio..seorang lelaki , Anthony Benjamin Grove ,
tergamak memukul anak nya sendiri
sehingga mati gara-gara marah kepada isterinya.
Isterinya juga turut dipukul dengan menggunakan cawan seramik
dan disimbah dengan secawan kopi panas..
Kejadian berlaku pada selasa lalu,10/2/2015 .
bayi malang tersebut meninggal dunia di hospital.

Bayi tersebut yang berusia 2 bulan  mengalami luka di
beberapa  bahagian badan dan kepala.
kematian nya dikatakan berpunca dari hentakan kuat di kepala.
bapa bayi tersebut telah ditahan pihak berkuasa Ohio..

lelaki ni meroyan ke apa?
selalunya ibu2 baru lepas bersalin je yang alami
masalah meroyan sampai tak boleh kawal diri...
rupanya lelaki pun bila dapat baby baru jadi meroyan..
bongok!

sekian..

Comments

  1. kesiannya.. xde hati perut betul... :(

    ReplyDelete
  2. Saya pun tak suka baca kisah sedih kanak-kanak apatah lagi kalau ada gambar. Tak sanggup. Sedihlah tengok budak-budak diperlakukan begitu. Makpak atau si pelaku tu memang takda otak ke apa?

    Bapa budak ni dah menopause kotnya. Budak 2 bulan bukan tahu apa pun!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. tak meroyan mental la tu.. dia ikut sangat perumpamaan marah anak sindir menantu tapi sebab dia takde menantu lagi marah bini pukul anak. 2 bulan kot nak pukul.. anak ayam pun orang tak gamak pukul ni kan anak orang

    ReplyDelete
  5. Betul-betul hati kering dia ni.

    ReplyDelete
  6. kesiannya..malang sungguh nasib sikecil tu...

    ReplyDelete
  7. sedihnya..syurga tempat bayi tu

    ReplyDelete
  8. macam mana boleh tergamak ek? mesti ada wayar dalam kepala dia putus.. saya nak hentak cicak pun pk banyak kali tau.. lagi la anak T_T

    ReplyDelete
  9. kesiannya baby.. tergamak dia bt gitu...

    ReplyDelete
  10. punyala xdak perasaan tu kak diana
    ayu kalau melibatkan bayii ni mmg cepat je sebak.
    nak2 bile dah ade anak sndiri..
    cmne lah org boleh tergamak buat cmne
    mane hati n perasaan org tu

    ReplyDelete
  11. Teruknya manusia macam ni. Kalau binatang pun tahu sayangkan anak, ni nak kata apa? Jenis apa?

    ReplyDelete
  12. Pergh ~ ini barulah bikin panas

    ReplyDelete
  13. Ni la namanya otak letak kat tapak kaki....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …