Skip to main content

KESAN BURUK JIKA BANYAK TIDUR

Assalamualaikum...

Saya ni memang kuat tidur..
letak je kepala terus hanyut entah pi mana dah..
lepas tu kalau senang jaga tak pe jugak..
nak bangun punya la susah..
takut jugak la kalau satu hari nanti tak pasal2
ada orang siram air kat saya ni sebab nak kejutkan dari tidur..hahahha..




Sebenar banyak tidur pun tak elok untuk kesihatan kita nih..
antara kesan buruk terlalu banyak tidur.

1-kegemukan
2-gangguan jantung
3-Merosak kan otak
4-susah hamil
5-kemurungan
saya tengok gambar ni terus menguap..aih!!

Tapi kurang tidur pun tak elok untuk kesihatan..kan??
Jom mulai hari ni kita tidur 7-8 jam .
tak kurang tak lebih...

sekian...

Comments

  1. saya pulak kurang tidur kak . tengah malam letak kepala nak lelap memang susah . last2 bangun . kalau betul2 ngantuk tu barulah boleh

    ReplyDelete
  2. kita pulak tak suka tido.. tido malam cukup syarat utk rehat je. hehe.. tp kalau siang tu mmg tak tido dh lah. kalau tido siang petandanya tak sihat lah tu. :D

    ReplyDelete
  3. sedapnya dapat tidur yang berkualiti nih kan..

    p/s: kita umur 30 tahun.. kikiki

    ReplyDelete
  4. diana..dh jd blogger kenkononya ..huh nk jumpa kul 10 tidoq mmg payah

    ReplyDelete
  5. tido melampau sampai lebih dari yang sepatutnya memang tak elok ^^

    ReplyDelete
  6. Diana, julia kalau time period sokmo tidur awal diana...jam 9 je terus tido hanyuttt...sebab jam 4.45 pagi julia dh bangun nk pi keje...terkadang jam 8 dh tidurkan Qi pastu hanyut sekali...tu time xleh solat la...kalau boleh solat jam 9 dh tidur...hehhehe tv pun jarang2 dh tgk

    ReplyDelete
  7. Aku klu kurang dr 7 jammmg bdn lemau klu lbh dr 8 jam automatik jg sendrik...br berangan nk tido sampai tghari

    ReplyDelete
  8. skrg mmg nk jumpe mimpi pon susah kak diana
    sobb sobbb

    ReplyDelete
  9. terlebih tidur memang badan jadi lemau

    http://www.kakyongcun.com

    ReplyDelete
  10. Salam, hahah betul! tidur terlebih mmg pening dan malas jeee untuk satu hari tu nanti..hihi

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …