Skip to main content

INI 5 NEGARA YANG RAKYATNYA PALING RAMAI CURANG

Assalamualaikum...

Dulu saya selalu fikir  orang Korea paling  ramai curang..
Sebab bila tengok drama keluarga Korea yang saya tonton
setiap malam tu mesti ada selit babak suami curang atau isteri curang.
Rupanya Korea bukan negara pertama yang rakyat nya paling ramai curang
nak tahu negara mana ??



5- perancis -43%

4- jerman- 45%

3-Itali- 45%

2-Denmark- 46%

1-Thailand - 56%


hahhhaaha..siapa sangka rupanya rakyat negara jiran kita tu
rupanya paling ramai yang  curang.
padan la kita pun ada terima tempias2 nya sikit,
hahhahha..maklum la..adik-beradik katanya..:p

Industri pelacuran di thailand sedikit sebanyak
menyumbang kepada kes kecurangan yang tinggi di Thailand.
malah Patpong iaitu sebuah kawasan yang sangat aktif dengan
aktiviti pelacuran menjadi tempat yang paling kerap di kunjungi pelancong
tempatan dan luar.


Sebuah survei yang dilakukan oleh Syarikat Kondom Durex
mendapati 56% rakyat Thailand yang terlibat dalam survey pernah curang.

sekian...

Comments

  1. X sngka plak erkk sebegitu byk

    ReplyDelete
  2. huish nasib baik malaysia tak tersenarai..

    ReplyDelete
  3. Keputusan kajian sentiasa berubah2, dulu pernah baca kajian oleh sebuah syarikat tuala wanita yg kata Malaysia adalah antara negara suami & isteri paling curang, sekarang Thailand pulak...

    ReplyDelete
  4. Rajin sungguh manusia mengkaji.. sampai negara mana paling banyak kes curang pun depa buat survey.. rupanya rakyat Malaysia masih ramai yang setia sebab tak duduk dalam top 5 kan hehehehe

    ReplyDelete
  5. jangan berjangkit ke negara kita sudahlah...

    ReplyDelete
  6. Salam, yup...industri pelacuran diorang mmg rasanya penyumbang besar utk kes2 curang kat sana..mmg sini dah tempias dah..

    ReplyDelete
  7. Nasib baik. Fooohhhh...[tarik napas].
    Tadi ingatkan Malaysia ada termasuk skali.
    Pompuan Thailand kan cantik2, kalau Vietnam saya tengok x cantik mana.
    Tapi, bukan tengok cantik pun kan.. Yang penting service tip top.
    Erghhh... Mase buat xsedar diri..bila dah kene HIV tau pulak takut.

    ReplyDelete

  8. Malaysia negara paling ramai setia kut, terutamanya setia pada pemimpin.kehkeh

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…