Skip to main content

GAMBAR-GAMBAR MENARIK DI MAJLIS HARIJADI ANAK OZLYN DAN JOHAN

Assalamualaikum...

Semalam berlangsung majlis harijadi anak Johan dan Ozlyn ,
Ahmad Sodiq Hanania , 5 tahun.
Majlis cukup meriah dengan tema back To School..
Semua nya berbaju sekolah..
Johan pun pakai baju sekolah tapi dah rupa samseng je..
pelajar paling nakal kat sekolah kot...
hahahahahh...
Jom la tengok gambar2 apa yang best kat majlis Ahmad Sodiq ni..
Antara hadiah yang bakal di bawa pulang oleh tetamu..
tetamu yang datang tak digalak kan bawa hadiah sebab tuan rumah yang nak bagi hadiah pad a tetamu...
Baik betul Johan dan Ozlyn ni..

Ni yang paling budak2 suka nih...
dah masuk sini memang tak ingat nak balik la...
hahhah

wah..ada maskort juga....

Kungfu panda dan jerry bersama cikgu sekolah..
heheh

Antara hadiah yang dibawak balik  oleh tetamu







Ini yang paling saya suka...
ada mesin tangkap gambar ni..lupa dah apa namanya...
hari tu ada dah blogger bagi tau nama apa menatang ni tapi tak ingat dah..
makcik kan dah tua..hahahha




best jugak kan kalau majlis apa2 kita sewa je mesin ambik gambar ni..
yang ni dari owesome klickc..
diaorang ada Ig..pi la jenguk ye..
mana tau berminat nak guna untuk majlis nanti...








sekian...

Comments

  1. Sukanya dgr tak digalak bawa hadiah tu.. memang jarang jumpa orang mcm ni, siap dia pulak bg hadiah banyak2 kpd orang lain..

    ReplyDelete
  2. meriah betol..macam bukan sambutan besday ja. hehe

    ReplyDelete
  3. meriahnya..best tema majlis..pastu tetamu dpt hadiah pulak tu..

    ReplyDelete
  4. meriahnya...ada rezeki lebih boleh lah buat mcm ni utk anak... anak2 seronok..

    ReplyDelete
  5. kenapa saya xleh tengok gambar nie

    ReplyDelete
  6. bestnya tetamu tak bawak hadiah tapi diaorang pulak bagi hadiah, mulianya hati diaorang...

    ReplyDelete
  7. Dah besar dah dia ye. Cool juga idea yg beri hadiah kat org ni. Cara baru yg boleh jadi teladan utk anak dia.

    ReplyDelete
  8. Mereka tak mahu hadiah sebab Johan dan isteri pun dah selalu dpt hadiah.

    ReplyDelete
  9. Bagus dorang laki bini. Tak tau kenapa memang suka tengok dorang. Murah rezeki dorang. :)

    ReplyDelete
  10. Wah jrg yg minta tetamu xpyh bw hadiah..

    ReplyDelete
  11. Cantik pulak tgk ozlyn skunk.... mcmni la bgs xm'bebankan tetamu, next time jemputla Cikna skli ye...;-)

    ReplyDelete
  12. peerrrghhh menarik gile .... hebat betui kan ...
    yg paling besh dpt hadiah tu

    ReplyDelete
  13. wah... tetamu lak yg dpt hadiah... lain dr biasa... muga rezeki mereka lg berlimpah ruah.amin.

    ozlyn cumil angat...

    ReplyDelete
  14. bestnyer..meriah betul..comel semua pakai uniform kn?hehehe.

    ReplyDelete
  15. Banyak duit depa ni kan DR.....

    ReplyDelete
  16. wahhh..memasing feeling zaman sekolah

    ReplyDelete
  17. best nyer !!!
    untung si anak tu :)

    ReplyDelete
  18. Grandnya majlis. Bagus betul tak payah bawa hadiah malah tetamu pulak yang balik bawa hadiah. Bagus juga idea tu ya!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …