Skip to main content

GAMBAR BAYI DIAJAR HISAP ROKOK OLEH IBUNYA SENDIRI TERSEBAR

Assalamualaikum....

Gambar ni jadi viral hari ni..
gambar sorang bayi yang diberi ibunya menghisap rokok..
tersebar luas hari ni..
katanya ini gambar dari negara seberang..
gila betul mak pak sekarang...
macam dah tak boleh berfikir dengan waras



Bila ramai yang mengecam,
dia kata dia cuma letak kan saja rokok tu kat mulut..tak hisap pun..
nampak sangat menipunya..
sebab memang jelas api tu menyala..
cemana boleh nyala kalau tak hisap..kan??


Dah la tindakan dia bagi anak hisap tokok tu memang sah2 salah..
boleh pulak disebarkan gambar tu kat laman sosial..memang mendapat la..
bodoh tak kena tempat..

Kita ni kadang2 nak kongsi kat orang konon2nya anak
kita tu buat aksi lucu..
tapi tak sedar tahap bangang tu tinggi
sampai orang tengok jadi pelik..
cemana kau boleh rasa lucu bila ajar anak aku buat benda2 gini..

Tak paham betul saya cara mak2 sekatang ajar anak..
yang bukan2 je...


Sekian..


Comments

  1. Tak faham jugak apa motif dia buat anak dia macam tu...ppffttt...

    ReplyDelete
  2. siannya.. comel budak tu.. kenapa la dibuat bukan bukan..

    ReplyDelete
  3. Mcm muka melayu. Tgn mak dia pun mcm kulit melayu. Tapi tak kira bangsa apa sekalipun, itu kan baby. Tolong la bertanggungjawab skit. Huhu.

    ReplyDelete
  4. apa yang dia nak tunjukkan sebenarnya?perangai macam orang tak pergi sekolah, benda2 macam ni di ajar. isk!

    ReplyDelete
  5. subhanallah..macam2 manusia zaman sekarang ni

    ReplyDelete
  6. Mak-mak cmni yang merosakkan negara masa depan nanti..

    ReplyDelete
  7. hadoi la...mak bapak sendiri yg bagi contoh tak baik...grrrr...

    ReplyDelete
  8. ade juga parents yg macam ni..kesian anak jadi mangsa

    ReplyDelete
  9. Adeh...entah apa²..

    ReplyDelete
  10. Allahu Akbar!
    da takde keje ke mak pak baby comel ni?

    ReplyDelete
  11. Salam, bikin panas je gambar2 mcm ni..aihhhh !!

    ReplyDelete
  12. Dahlah benda tu tak baik, dikongsi bersama dengan riang rianya dalam media sosial. Memang nak minta orang kecam dan nak glamorlah ni. Aksi lucu anak-anak pun tengoklah pada tempatnya. Kalau ini dipanggil aksi lucu, tak tahulah makpak jenis apa mereka ni!

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …