Skip to main content

CUBA TEKA..HAIWAN APAKAH INI?

Assalamualaikum...

Cuba teka haiwan apa kah ini??


Nanti ada pulak yang buat kesimpualn ni dajjal la..dajoi la Ju On la...
hehehe...pantang ada binatang pelik2 mula nak mereka-reka cerita..

Sebenarnya ini adalah seekor anak babi..
baru dilahirkan..
tapi malangnya anak babi tersebut cacat..
ada benjolan di kepalanya..
nampak macam hidungnya yang tumbuh di dahi tu..kan??

Berasa pelik dengan keadaan babi tersebut,
seorang petani ,Tao,40 ,dari selatan China,
memuat naik gambar tersebut dan ianya menjadi viral.
ramai yang menghubungi petani tersebut dengan tujuan untuk membeli anak babi 
yang baru lahir tu..

Namun disebab kan dia dilahirkan cacat
anak babi tersebut mati .
Petani tersebut meluahkan rasa kecewa kerana dia percaya akan mendapat wang yang banyak dengan 
kelahiran anak babi tersebut.

Ini pertama kali babi induk melahirkan babi yang cacat kerana 
sebelum ini 18 ekor babi yang dilahirkan adalah normal.
Tao memutuskan untuk meletak kan babi yang mati tersebut di satu tempat khas untuk tatapan pengujung yang datang  untuk melihat sendiri anak babi itu.

sekian..

Comments

  1. anak babi ? ohh.

    letakkan ditempat khas ? xreput ke?huhu

    ReplyDelete
  2. amboi.. mata duitan sgt ni.. nasib tak lama anak ba_ _ tu hidup..

    ReplyDelete
  3. Eh... Ingatkan alien tadi..hehehehhe..

    ReplyDelete
  4. Macam-macam benda pelik dalam dunia ni terutamanya kalau kat China. Saya tengok gambar pun dah terasa semacam. Tidaklah saya beli kapal terbang semata-mata nak tengok keunikan anak babi cacat yang dah diawetkan nanti.

    Kalau ibu mengandung ni, tak patut tengok gambar ni. Hahaha!

    ReplyDelete
  5. Heiiii...seramnya DR....
    Mcm muka kartun pun ada.....nauzubillah

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …