Skip to main content

BAYI DIBERI UBAT BIUS DAN DADAH UNTUK TUJUAN MENGEMIS

Assalamualaikum...

Seharian menjaga anak kecil di rumah memamg memenatkan.
Kita yang dok kat rumah ni paham sangat la
kalau jaga bayi ni..kan??
kejap2 merengek,kejap2 mengamuk..
mana ada dia nak tidur dari pagi sampai petang..kan??



tapi berbeza dengan anak2 kecil yang dibawa
pengemis untuk tujuan mengemis..
Semuanya tidur lena dan tak meragam pun..
Selalu jugak saya jumpa pengemis wanita yang bawak anak-anak kecil ni,
mesti anak tu sedang tidur..dan tak meragam pun..

saya terbaca di themirrorpost ni katanya
anak2 kecil yang dibawa mengemis biasanya diberi
ubat bius,alkohol dan ada yang diberi dadah.
Kebanyakan anak2 kecil ni adalah anak2 yang di culik dan disewa
untuk tujuan mengemis.
keadaan ini banyak berlaku di negara2 Eropah,timur tengah dan Amerika Selatan.
Tak tahu la kalau di Malaysia pun anak2 kecil
yang dibawa pengemis diberi ubat2 terlarang.



bayi2 ini kebanyakan nya tidak mampu
bertahan lama apa bila setiap hari di suntik
dengan bahan2 bahaya dan lama-kelamana mereka
akan meninggal dunia.

Ada juga pengemis2 ini tidak menyedari
anak kecil yang mereka bawa
sebenarnya sudah meninggal dunia.

sedih kan??

sekian..

Comments

  1. kesian bdak2 tu.. kalau jadi kat anak kite memang sadis sungguh..

    ReplyDelete
  2. Memang siot , kesiann . kejam gila . btw kita tag awak IpHone5s GA

    ReplyDelete
  3. memang selalu nampak macam ni...memang senyap je budak kecik tu...tak meragam...pelik pun ada...

    ReplyDelete
  4. ishhh seram nyaa..
    sangatt kejam..

    baru sekarang trpikir. patotla snyap je. hishh..

    ReplyDelete
  5. Mashaallah. Zalimnya orang2 macam ni.
    Hanya nak duit tanpa pedulikan nyawa bayi2 tu.

    ReplyDelete
  6. nauzubillah . ya Allah kesiannya dan kejamnya mereka . ada sampai tak sedar meninggal . ishhhh

    ReplyDelete
  7. Manusia niat jahat ni mcm2 cara boleh diorang fikir kan ya
    . Ai.. kesian sangat anak2 yang jadi mangsa ni..

    ReplyDelete
  8. Sedihnyaa.... huhu... sampai hati buat gitu kat anak2 yg tidak berdosa tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …