Skip to main content

5 CARA MENGATASI RASA RINDU

Assalamualaikum..




Masa bercinta dulu  hari2 rasa rindu..hahah..
ye la..kami kan dok jauh2...
bila dah kawen tak dan nak rindu ,mana tak nya..
jam 8 pi kerja,jam 12 tengok2 dia dah balik umah..
makan nasik..lepas tu jam 4 dah balik umah..
tapi kalau dia keluar sampai 2,3 hari tu rindu la jugak..
Giler ke apa tak rindu..
dia je yang selalu jadi kawan bergaduh dan bermanja saya ..
Ececeh..ngada2 sangt bunyi nya tu..hahahah

bagi yang tengah mabuk bercinta tu mesti kerap rasa rindu..kan??
layan kan je la rindu tu..dah kawen nanti, dah nampak perangai2 huduh si dia
baru awak terfikir cemana la awak boleh rindu kat orang yang perangai macam ni.
hahahah..gurau je la....

Ok..cemana nak buat kalau rasa rindu??

1- Sibuk kan diri..
kalau sibuk melayan perasaan sambil berguling2 tak guna jugak kalau kain baju menimbun tak berlipat.Seluar jeans dalam baldi kat bilik air tu 3 hari dah berendam.Buat la perkjara2 yang berfaedah.kemas rumah,basuh kain baju,memasak atau pun bersukan

2- jangan dengar lagu jiwang
Tapi selalunya bila rindu lagu2 gitu lah jugak yang dia nak dengar.Datang pulak adik kita entah dari mana terus tutup lagu tu..memang mendapat la..kan??nak kena cangkul betul..orang tengah dok berjiwang nih...

3-Berdoa
Berdoa lah semoga orang2 yang awak rindu tu sentiasa dalam lindungan Nya..Doakan supaya dia kuat menghadapi ujian,doakan dia setia dan hubungan awak berdua kekal bahagia hingga ke Jannah.

4- Berjumpa rakan2 dan saudara mara
Banyak aktiviti boleh buat bila jumpa dengan rakan2 .Antara nya shopping,tengok wayang ataupun bergossip..heheh..berbual tentang si dia pun boleh jugak.tak de lah awak menahan sorang2 didalam hati..kan?

5- Hubungi sidia
Ini cara paling berkesan.Tapi jangan lama2 takut mengganggu sidia.tak salah pun kalau awak dulu yang hubungi dia.cuma jangan terlalu kerap.Dalam cinta kena la ada jual mahal jugak..


ok..selamat berindu rinduan...

sekian..


Comments

  1. sakit windu ni best jugak, sebenornye. sekali-sekala bile jumpe, mmg munge2 cintalah!

    ReplyDelete
  2. RINDU TU PERASAAN YG INDAH XSALAH MELAYANINYA...

    ReplyDelete
  3. Tapi rasa rindu tu indah sebenarnya. Kalo saya rindu, saya suka layan je rasa rindu. Seronok.

    ReplyDelete
  4. thanks untuk perkongsian nie.. memang tgh rindu someone nie.. haha.. tapi buat2 busy mcm gitu jela.. x dilayan sangat perasaan.. kekadang mesej dia.. hihi

    ReplyDelete
  5. kalau dah rindu, handphone kan ada..boleh whatsapp,video call..hilanglah rindu tu ye :)

    ReplyDelete
  6. Hihi.....mmg dahsyat jugak penangan rindu masa bercinta dulu yek DR. Zaman okje dulu mana ada hp ni....baca surat cinta ajelah pengganti rindu huhu

    ReplyDelete
  7. Salam, hahaha no.2 tu xleh nak disangkal...kalau rindu confirm nak layan lagu jiwang...pastu termenangis..kahkahkah~

    ReplyDelete
  8. Aduhai, Diana! Betullah kalau dah tinggal serumah memang tak sempat nak merindu. Asyik nak bertekak je kerjanya. Saya ni kalau suami tak nampak depan mata berjam-jam, berhari-hari, adakalanya rindu datang menjelma juga. Tapi itulah, kalau masa bercinta bila rindu, sms. Tak sempat telan air liur dah dapat balasan sama. Cubalah buat sekarang. Sampai nampak balik muka WA tak berbalas!

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …