Skip to main content

TIPS RUMAHTANGGA DAN POLIGAMI CARA RASULULLAH

Assalamualaikum...



Kita tak kan tahu selagi kita tak melalui nya..
Wah!ayat mula tu kemain lagi..
Ayat tiru kat buku je tu...hehehhe

Selagi belum kahwin selagi tu la kita tahu
cemana rasanya bila berada dalam alam perkahwinan tu..kan??
Bila dah kawen tahu la kita kat mana nak berdiri,
kat mana nak duduk supaya dalam rumahtangga tu ada keseimbangan.
tak la lantainya terjongket dan kita jatuh ke bawah..



Kena jugak la timba ilmu dari orang yang berpengalaman .
cedok2 sikit rahsia kebahagian rumahtangga dari orang lain.
Seperti yang sahabat kita ni kongsikan..
Entry pendek tapi terkesan..
Kik sini untuk baca tips umahtangga yang terbaik dari Fiza.




Bila dah mantap ilmu rumahtangga
siapa tahu ada rezeki boleh berpoligami..
tapi poligami cara Rasullullah la yang paling baik..
Seperti yang dikongsikan oleh blogger Ieta ni.
saya suka entry ni sebab lepas baca saya rasa macam
terbuka sikit minda saya ni untuk menerima poligami.
yang penting suami kena ikut cara Rasullulah..

Ini ialah 2  entry terbaik 2014 yang terpilih untuk
SEGMEN ENTRY TERBAIK 2014 hari ini..
Kita tengok entry mana yang kan terpilih lagi esok ye..
jemput singgah dan baca entry2 terbaik  di atas..
terima kasih.




sekian..


Comments




  1. DAH BACA DAH TADI..SATU ENTRY YANG MENARIK SNGAT

    ReplyDelete
  2. Bagi saya poligami terbaik ialah poligami yang pernah diamalkan oleh seorang alim yg tinggal kat kampung saya masak kecik2 dulu. Kedua-dua isterinya tinggal dalam satu rumah yg sama(tapi bilik lain-lain), kedua-dua isteri sering tolong menolong (termasuk ketika madu bersalin dan penjagaan anak madu).. Nampak keluarga mereka sangat harmoni...

    ReplyDelete
  3. Trims ksh Kak prkongsiannya..mcm lya ni memg cocok cari tips beeumahtangga yg bahagia

    ReplyDelete
  4. Alam perkahwinan memnag penuh cabaran

    ReplyDelete
  5. Nanti saya pergi baca manalah tahu terbuka hati ni memahami tentang poligami. Tapikan, kalau boleh topik ni memang tak mahu masuk dalam cerita kehidupan berumahtangga :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …