Skip to main content

TERLAJAK UPDATE STATUS,ORANG SCREEN CAPTURE STATUS KAU DIK OI.....

Assalamualaikum..

hai la adik..
tak pasal2 kau jadi bahan makian..
tu la..biar la muka kita ni hitam pun..
tapi kalau mulut jahat siapa2 pun tak suka dik oi...



Saya pelik la dengan adik2 zaman sekarang ni..
lantang sangat berkata2 sampai 
tak peduli pun perasaan orang lain..

Bukan adik ni je..
yang kat luar nun pun ramai saya jumpa macam ni..
Tengok yang tukang2 maki tu pun sama..
lebih kurang je...

kalau terlajak kata boleh la kita tak ngaku.
''eh..bila masa aku cakap gitu..?"
tapi kalau terlajak update status...orang print screen...
orang guna photoscape untuk screen capture,habis la kau dik..
satu malaysia tahu..
mak ayah terpalit sama...


saya sendiri pun pernah di tengking di herdik 
oleh seorang adik tu..
memang terkejut sebab kita dulu kalau orang tu kita tak kenal nak mendengus tak 
puas hati pun kita takut..
Lain la kalau dah lama kenal..
main ketuk2 kepala je..kan??hahahah
ni tak kenal langsung..
kes terlanggar bahu je dah keluar maki hamun...

sekian...


Comments

  1. bagi saya spesis camni attention seeker bukan tak tau akibat tp mungkin nak raih perhatian orang jer

    ReplyDelete
  2. kerana mulut badan binasa..fikir fikir sebelum berkata²

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.. sy baru start bw kt sini. tkejut bca entry ni. sy tak tengok AJL tp baca newfeed kt fb n dengar radio tahu la yg caliph busker tu tak sempurna. tapi tak sangka pula ada org akan lantang bersuara mcm ni. Masya Allah.. mgkin budak ni tengah emosi tak stabil. sama2lah kita doa semoga dia kembali insaf dan bertaubat.

    Anyway, selamat berkenalan. Jemput datang blog saya zinziemeewah =)

    ReplyDelete
  4. Budak2 zaman sekarang......men pakai tulis je.Setuju ngan komen norsalihah shaleh.

    Jemput je blog http://fitri1986.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. mcm mana kalau org lain geli n mual dgn kita sbb kitapun xsesempurna mana...

    ReplyDelete
  6. melampau betul budak ni...

    ReplyDelete
  7. mungkin bdk ni perlukn sedikit tarbiyah. what u give, u get back, dik oii..! mulut tu kene hagak2 sket. @ least, azmi saat ade bakat anugerah allah yg xt'nilai. ko ade..??!

    ReplyDelete
  8. sekarang ni kena hati-hati nak tulis status

    ReplyDelete
  9. saya pun perasan cenggitu kak. bebudak sekarang mulut macam takde pakai penapis. ghiso dibuatnya.

    ReplyDelete
  10. Orang yg menghina ciptaan Allah sedang menghina Allah sendiri.
    Agaknya orang itu telah tertinggal hatinya dalam tong sampah...

    ReplyDelete
  11. Tak baik je..Apalah rupa cantik tak semestinya hati cantik kan diana, biarlah takde rupa sangat janji hati baik dan ikhlas..

    ReplyDelete
  12. Kakak memula tak dpt tangkap Dee sebab kakak ni manalah mengikuti perkembangan penyanyi di M'sia. AJL tu pun kakak hanya dpt tahu bila baca dari blog-blog. Tapi yg ini sangat menyedihkan bila tata-susila manusia kian dirobek bagai tak ada iman. Sama-samalah mendidik hati tak kira yg memulakan isu atau yg memberikan feedback. Kita ni semua tak sempurna..

    ReplyDelete
  13. emmm..orang sekarang ni tak pandai jaga adab eh..
    tapi kalau dengan kroni2 dia baik nak mampus

    ReplyDelete
  14. Okay dia cantik. Dia tak geli. Pfft ! Gasak kaulah dik. T_T

    ReplyDelete
  15. Memang tak beradab lah org mcm nih.

    ReplyDelete
  16. Sadis.. speechless..

    Jangan kome memandai-mandai yaii..

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  17. Huhuhu dulu kerana mulut badan binasa tp sekarang lain dah peribahasanya Diana..Jadi camni plak..Kerana Update Status Badan Binasa ..

    ReplyDelete
  18. Terlajak kata bolehlah cover2 .. terlajak update status abislah satu dunia tahu yg ko tak ada adab.... huhu

    ReplyDelete
  19. Sekarang ni kalau terlajak tulis kat media sosial, memang nak minta kena belasah dengan kata-kata jugalah!

    Hairan ya budak-budak sekarang ni. Memang berani sungguh bab hal-hal yang sensitif gini. Yalah, yalah freedom to talk kononnya...

    ReplyDelete
  20. tak suka.. cakap dalah hati je sudah..
    dah glamour gini nanti pandai pulak bagi alasan.. puiiii.. menympah nye..

    ReplyDelete
  21. memang tak patut budak ni tulis mcm ni...berhati2lah dalam berkata2..

    tapi yang komen kutuk2 budak ni sampai maki hamun pun bukan perangai yg baik...ada cara kita nak menegur budak tu...

    kita doakan semua diberi hidayah Allah dan berada di landasan yg benar hendaknya...

    *peringatan untuk diri sendiri

    ReplyDelete
  22. hmmm, mmg kena hati2 sblm update status kat media sosial...tersilap kalu, nangis air mata darah pun x guna..huhu

    ReplyDelete
  23. hamboi kata-kata tak ingat dunia...hurmm zaman sekarang...memasing dah jadi outspoken tak bertempat.

    ReplyDelete
  24. Bila minda di bawah sedar. Tak sedar atau buat2 tak sedar. Kalau buat tak sedar tu tanda tak cukup kasih sayang la tu..hihi

    ReplyDelete
  25. zaman teknologi serba canggih kena hati-hati. Fitnah merata-rata. BIla update apa-apa kena baca dan fahamkan dulu

    ReplyDelete
  26. Kena hati-hati berkata-kata di media sosial . Kalau tersilap memang jadi bahan ler..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …