Skip to main content

TAK SENONOH BETUL PEREMPUAN NI..

Assalamualaikum..



Eii...tak malu betul..Tuala wanita pun boleh dibuang macam  tu je..
Bukan saja muka takde malu,pengotor pun ye jugak..
Apa jenis orang entah..
Benda macam ni kAlau boleh nak sorok2 je..
Ni dia siap buang ke bawah ..
ye la..benda ni kat luar negara..
tapi ingat kat negara kita tak de ke??
baju dalam dan seluar dalam  pun boleh ada
kat atas bumbung kereta..
heheeh...

Ingat lah adik kakak sekalian..
kalau nak buang tu cuci la bersih2..
bungkus elok2..
jangan balut dengan kertas je..
Ambik plastic beg..bungkus ikat ketat2..
kalau jatuh tercicir pun orang tak nampak isi dalam nya..
bau pun tak tersebar keluar..

kemudian baru buang dalam tong sampah..
Orang yang nak kutip barang awak ni pun guna tangan.
walaupun kerjanya kutip sampah tapi
dia pun ada rasa geli geleman ..

Tolong prihatin sikit boleh tak??

sekian...

Comments

  1. adoi...dah la aku tgh mkn cookies masa masuk blog ko ni, nampak pulak benda alah tu, eiiii, rasa nak muntah balik apa yg aku makan ni...huwaaaaaa...

    ReplyDelete
  2. Tak senonoh betul spesis buang pampers merata-rata ni. Masa kerja cleaner dulu, nak kutip pampers ni la yang paling meluat nak buat. Geli tak tau nak kata apa la, habaq hang. Hehe

    ReplyDelete
  3. eiii serabai betul lah..buat malu jantina je

    ReplyDelete
  4. bahaya jugak kalau buang tak cuci bekas darah tu.. org boleh guna untuk tujuan menyihir

    ReplyDelete
  5. Teringat 10 tahun dulu, ada seorang kawan isteri yg belum kawin datang rumah. Bila dia balik tengok bakul sampah ada... adoiiii, pengotor betul! Awat la hang tak tutup elok-elok benda tu, ni pakai lempaq dalam bakoi tu sajaaa...

    ReplyDelete
  6. nthla nk komen apa... xthu yg bt mcm ni Islam ke x

    ReplyDelete
  7. Huhuhuhu Macam2 hal ...Tak kena kat kita takpe lagi ..Cer kalau berjalan pastu org baling benda tu kat bawah tak ke haru namanya..

    ReplyDelete
  8. Kita kat sini kalau nak buang tu basuh la dulu bersih2 ..masukkan kat dalam plastik elok2 pastu barula buang dalam tong sampah..

    ReplyDelete
  9. Sengaja sabotaj kot. Dulu masa skolah, kawan2 selalu je buat troll letak water kaler merah pada pad dan buang kat coridor kelas. Saje nak bagi gempak.

    ReplyDelete
  10. Eii, menjijikkan sungguhlah! Memang dasar pengotor ni kalau main buka dan baling keluar tingkap je. Nak muntah pun ada tengok benda ni dok tertonggok cantik atas tu!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …