SI AYAH MABUK , ANAK 7 TAHUN TERPAKSA MEMANDU

Assalamualaikum...



terkejut baca cerita kat kat english.sina.com ni.
seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun
memandu kereta roda 3
sambil bapanya yang mabuk teruk terbaring diruang belakang kereta.



gambar Kanak-kanak tersebut yang
sedang memandu kereta elektrik beroda 3 itu
dirakam pemandu lain yang melaui jalan yang sama.



Tindakan si anak bukan sahaja membahayakan
nyawa mereka malah nyawa orang lain juga.
Apalagi ianya berlaku pada waktu malam.

Sepatautnya sebagai seorang ayah
tak sepatutnya dia membawa anaknya
bersama kalau dia nak minum sehingga mabuk.

sekian..

Post a comment

13 Comments

  1. Baiknya Anak Dia..

    http://shafiqhashim.blogspot.com/2015/01/deretan-filem-terbaik-2015.html

    ReplyDelete
  2. susah dpt ayah bgini..dianugerahi Allah anak yg prihatin pula.

    ReplyDelete
  3. Comel pula budak ni bawa motor. Macam macam hal la. Kalau ye nak mabuk , janganlah suruh anak amek. Hahahaha.

    ReplyDelete
  4. melampau sungguh si ayah tu...tampo kang!

    ReplyDelete
  5. comel pun ader.. baiknya anak dia..

    ReplyDelete
  6. Mesti ayah budak tu yg ngajar dia memandu tu... Budak tu nampak over matured, kalau budak-budak kita kat sini usia mcm tu masih berak dlm pampers lagi, hehehehe...

    ReplyDelete
  7. Ish.. pelik tapi benar.. macam ni pun ada ya..

    ReplyDelete
  8. macam-macam hal yang pelik berlaku kat China...haih

    ReplyDelete
  9. tulah islam melarang benda yang memabukkan..memudaratkan diri & orang lain juga

    ReplyDelete
  10. Tak guna punya ayah. Nasib dpt anak prihatin dan tak jadi apa..

    macam-macam dunia ni kan Dee.

    ReplyDelete
  11. kesian pun ada kak, ye la bapak yang sepatutnya bg didikan kat anak, jaga keselamatan anak. ni terbalik pulak.

    anak dia pun mesti dah redha ngan fiil bapak dia tu

    ReplyDelete
  12. Pandailah pulak budak tu bawak roda tiga tu...biar betik DR!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)