Skip to main content

SAARI AMRI PILIH ARIS ARIWATAN KERANA KEADAAN ZAMANI YANG TIDAK TERURUS

Assalamualaikum...



Semalam saya terbaca status penulis lirik terkenal
Saari Amri..
katanya dia ada buat satu lagu.
lagu tu khas untuk Album Zamani tapi
sebab keadaan Zamani yang tak terurus
dia bagi lagu tu pada Aris Ariwatan..



Saya rasa tak sabar nak dengar lagu tu..
Saya ni membesar dengan lagu2 ciptaan saari Amri..
dari zaman Ukays lagi saya suka semua lagu2 ciptaan Saari Amri.
lagu2 dia pun boleh dikatakan semuanya menjadi hits.

Lagu Lahir Mu Untuk Dia ,
katanya lagu ni lagu sedih..
Dah tentu la lagu sedih..lagu Saari Amri ni boleh dikatakan
semuanya sedih2..tangkap leleh la..heheh..

Itu lah bezanya kami dulu dengan remaja2 sekarang ni..
kami dulu kalau suka lagu tu sampai
penulis lirik dan syarikat rakaman artis tu pun kami tau...
hahaha..betul tak??
siapa yang baya2 saya ni mesti setuju,...
kalau sekarang dengar lagu tau nama penyanyi je..
siapa yang tulis lagu tu pun tak tahu..hehehe..



Waktu dan saat ini.aku masih lagi dibayangi memory.
biarpun dah bermacam cuba ku padam kan namun datang dan datang.....
Tak semestinya jadi kenyataan apa yg di rancang. 
Dan baru aku tahu kini cinta kita hanya mainan lena.
bertahun semai setia bohong belaka......
Tak mengapa lah ku terima semua walau hati ku terkilan.
sudah tertulis barangkali.kau lahir untuk dia...

Itu antara bait2 lirik dari lagu Lahir Mu Untuk Dia..


Lagu Lahir Mu Untuk Dia ni
ada kena mengena jugak ke dengan Kisah Zamani dan Siti Nurhaliza??
itu tanya Saari Amri sendiri la..


sekian...


Comments

  1. bace lirik sikit je pun dah sedih ni...

    kalau dgr lagu boleh meleleh air mate agknye... T.T

    ReplyDelete
  2. Setuju DR.....Saari Amri mmg terkenal masa zaman OKje remaja dulu dulu....Tapi takkan DR sezaman dengan mak? Hihi...

    Dulu tengok AJL pun best sebab lagu top top la ni....mcm tak best pulak ke sebab umur mak yg semakin kilauan hahah...

    ReplyDelete
  3. Lagu2 lama memang tangkap leleh.. huhu

    ReplyDelete
  4. meletop kembali lah lagu ciptaan Saari Amri nanti ye

    ReplyDelete
  5. Lagu2 lama memang tangkap leleh.. huhu

    ReplyDelete
  6. Bukan rezeki zamanilah tu Dee. Aris ariwatan pun ok juga kan.

    ReplyDelete
  7. lagu putus cinta memang cepat popular

    ReplyDelete
  8. lagu putus cinta memang cepat popular

    ReplyDelete
  9. Sampai sekarang saya masih hafal lagu 'Lamunan Terhenti' Aris Ariwatan.
    Popular betul Zamani tu sekarang, hingga tiba2 kisah cintanya dgn Datuk Siti Nurhaliza juga diselak kembali...

    ReplyDelete
  10. Tak sabar nak dengar hasil sentuhan Saari Amri.

    ReplyDelete
  11. Hahaha... kita ni memang sebayalah Diana, tak pun saya muda lagi kot. Uhuh, perasan memang kelas si MD ni tau!

    Saya pun tau Saari Amri ni. Suka jiwang juga dengan lagu Ukays. Jenis buka kaset kasi rewind sampai stuck tak boleh nak dengar lagi!

    Eh, tak tahu pun pasal lagu ni! Tapi bercakap pasal Zamani, kesian pulak. Betul-betul mengundang gerimis dalam hati!

    ReplyDelete
  12. saya rasa mmg lirik lagu dulu2 lg bermakna dan boleh dgr banyak banyak kali sampai ke anak cucu.lg skrg hits kejap je.pas tu nk muntah kalau dgr.ntah hape2.hmm saari amri ni mmg tau sejarah siti ngan zamani ke? frust betul eh zamani.

    ReplyDelete
  13. saya ni minat lagu tp mlas nk mengingat sapa penulis n komposer dia..hehe.. kadang tu tajuk lagu pun xtau..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …