SAARI AMRI PILIH ARIS ARIWATAN KERANA KEADAAN ZAMANI YANG TIDAK TERURUS

Assalamualaikum...



Semalam saya terbaca status penulis lirik terkenal
Saari Amri..
katanya dia ada buat satu lagu.
lagu tu khas untuk Album Zamani tapi
sebab keadaan Zamani yang tak terurus
dia bagi lagu tu pada Aris Ariwatan..



Saya rasa tak sabar nak dengar lagu tu..
Saya ni membesar dengan lagu2 ciptaan saari Amri..
dari zaman Ukays lagi saya suka semua lagu2 ciptaan Saari Amri.
lagu2 dia pun boleh dikatakan semuanya menjadi hits.

Lagu Lahir Mu Untuk Dia ,
katanya lagu ni lagu sedih..
Dah tentu la lagu sedih..lagu Saari Amri ni boleh dikatakan
semuanya sedih2..tangkap leleh la..heheh..

Itu lah bezanya kami dulu dengan remaja2 sekarang ni..
kami dulu kalau suka lagu tu sampai
penulis lirik dan syarikat rakaman artis tu pun kami tau...
hahaha..betul tak??
siapa yang baya2 saya ni mesti setuju,...
kalau sekarang dengar lagu tau nama penyanyi je..
siapa yang tulis lagu tu pun tak tahu..hehehe..



Waktu dan saat ini.aku masih lagi dibayangi memory.
biarpun dah bermacam cuba ku padam kan namun datang dan datang.....
Tak semestinya jadi kenyataan apa yg di rancang. 
Dan baru aku tahu kini cinta kita hanya mainan lena.
bertahun semai setia bohong belaka......
Tak mengapa lah ku terima semua walau hati ku terkilan.
sudah tertulis barangkali.kau lahir untuk dia...

Itu antara bait2 lirik dari lagu Lahir Mu Untuk Dia..


Lagu Lahir Mu Untuk Dia ni
ada kena mengena jugak ke dengan Kisah Zamani dan Siti Nurhaliza??
itu tanya Saari Amri sendiri la..


sekian...


Post a comment

16 Comments

  1. bace lirik sikit je pun dah sedih ni...

    kalau dgr lagu boleh meleleh air mate agknye... T.T

    ReplyDelete
  2. Setuju DR.....Saari Amri mmg terkenal masa zaman OKje remaja dulu dulu....Tapi takkan DR sezaman dengan mak? Hihi...

    Dulu tengok AJL pun best sebab lagu top top la ni....mcm tak best pulak ke sebab umur mak yg semakin kilauan hahah...

    ReplyDelete
  3. Lagu2 lama memang tangkap leleh.. huhu

    ReplyDelete
  4. meletop kembali lah lagu ciptaan Saari Amri nanti ye

    ReplyDelete
  5. Lagu2 lama memang tangkap leleh.. huhu

    ReplyDelete
  6. Bukan rezeki zamanilah tu Dee. Aris ariwatan pun ok juga kan.

    ReplyDelete
  7. lagu putus cinta memang cepat popular

    ReplyDelete
  8. lagu putus cinta memang cepat popular

    ReplyDelete
  9. Sampai sekarang saya masih hafal lagu 'Lamunan Terhenti' Aris Ariwatan.
    Popular betul Zamani tu sekarang, hingga tiba2 kisah cintanya dgn Datuk Siti Nurhaliza juga diselak kembali...

    ReplyDelete
  10. Tak sabar nak dengar hasil sentuhan Saari Amri.

    ReplyDelete
  11. Hahaha... kita ni memang sebayalah Diana, tak pun saya muda lagi kot. Uhuh, perasan memang kelas si MD ni tau!

    Saya pun tau Saari Amri ni. Suka jiwang juga dengan lagu Ukays. Jenis buka kaset kasi rewind sampai stuck tak boleh nak dengar lagi!

    Eh, tak tahu pun pasal lagu ni! Tapi bercakap pasal Zamani, kesian pulak. Betul-betul mengundang gerimis dalam hati!

    ReplyDelete
  12. saya rasa mmg lirik lagu dulu2 lg bermakna dan boleh dgr banyak banyak kali sampai ke anak cucu.lg skrg hits kejap je.pas tu nk muntah kalau dgr.ntah hape2.hmm saari amri ni mmg tau sejarah siti ngan zamani ke? frust betul eh zamani.

    ReplyDelete
  13. saya ni minat lagu tp mlas nk mengingat sapa penulis n komposer dia..hehe.. kadang tu tajuk lagu pun xtau..haha

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)