Skip to main content

RAKAM DAN SEBAR VIDEO ZAMANI SLAM: PDRM AKAN AMBIL TINDAKAN TEGAS

Assalamualaikum..



Ramai yang mengecam tindakan anggota polis yang merakam dan menyebarkan video Zamani Slam digari dan disuruh menyanyi tu..saya sendiri pun sedih dengan apa yang berlaku...Lagi2 dilakukan oleh  orang yang kita sepatutnya percaya boleh menjaga kita..

Saya tertarik dengan kata2 Afdlin Syauki tentang perkara nih.

Polis ni salah satu pekerjaan yang kita kena hormat..sebab tugas dia melindungi kita.
Dia pastikan kita dalam keadaaan selamat..
Kena rompak,buli,pukul pun kita cari polis untuk minta bantuan..

Tapi bila jadi macam ni sedikit kecewa la..
bukan ke mereka sepatutnya melindungi orang awam..
Walaupun dia bersalah tapi tak sepatutnya dia diperlakukan seperti itu..




 Ok la kalau setakat nak suruh dia nyanyi..
tapi tak perlu sampai rakam dan sebarkan..
ni dah kira macam membuli dan mengaibkan dia..


PDRM pun akan pastikan si perakam dan penyebar video tu dikenakan tindakan tegas.
pada siapa2 yang ada share video tu pun tolong la delete 
sebab benda tu tak best pun..

sekian,,





Comments

  1. Kita dapat tengok. Sedih. Tak tahu nak cakap apa. Tapi sampai macam tu sekali dia diperlakukan. Sedih. T_T

    ReplyDelete
  2. sedih kan tgk...mmg sedap dia nyanyi..tp tgk muka dia nyanyi dlm keadaan mcm tu..Allah..masa polis tu duk rakam agaknya dia rasa apa eh? bangga?? hurmm skrg tanggung la sendiri 'kebanggaan' dia tu..setuju dgn afdlin..berhenti kan je pegawai yg merakam tu!

    ReplyDelete
  3. Polis ambik kesempatan?
    Tak wajar lah buat perkara tak sepatutnya walaupun kepada pesalah.
    Sila ikut undang-undang sebenar.

    ReplyDelete
  4. Saya peminat Slam.. tapi tak bermakna saya backup sebab saya peminat.. tp perbuatan sebegitu rupa memang tak patut sangat2.. SOP polis tiadanya perlu buat macam tu.. Last video tu paling mahal, sebab lirik dia cakap " terasa diri, amat terhina kau lakukan"

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  5. tindakan perlu di ambil sebab sepatutnya anggota polis tidak bersikap begitu

    ReplyDelete
  6. Akak dan anak akak peminat tegar Zamani Slam tau. Sedih sebab dia terbukti ambil dadah. Lagi sedih sebab dia dibuli polis.

    ReplyDelete
  7. memang lah salah dia ambil benda tu, tapi mengaibkan dia memang memalukan diri orang yang merakam tu /

    ReplyDelete
  8. saya pun sedih . dalam keadaan bergari mcm tu menyanyi ...huih

    ReplyDelete
  9. sgt patut disiasat!
    memalukan org...
    memalukan negara dan bangsa!

    ReplyDelete
  10. ni lah yang dikatakan kerana nila setitik rosak susu sebelanga, mungkin niat asal nak main-main sahaja, akhirnya mencemarkan seluruh imej :(

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …