Skip to main content

PESANAN UNTUK ADIK-ADIK YANG SELALU MERUNGUT TAK BOLEH TIDUR MALAM

Assalamualaikum...

kerap baca dan dengar luahan dari adik2 masa kini.. ..
katanya susah nak tidur..
tak boleh tidur malam..
tak boleh tidur awal..
susah nak lelap dan sebagainya...

Bersyukur lah..

Sebab bila awak bertambah usia nanti..
makin senang pulak awak nak tidur..

Pantang letak kepala kat bantal..
terus terlelap..

Baru mengadap kerja 2,3 jam
dah mata tak boleh buka luas....

Itu saya la..
saya nak tidur kejap..
dapat setengah jam pun jadi la..
heheheheh...

Sekian..

Comments

  1. Saya pun sama.. pantang letak kepala dh lena. Itu yg ada masa smpai xmandi

    ReplyDelete
  2. klu negara barat depa akn tido wktu siang sekurang2 nya stgh jam or 1jam utk cas tenaga balik..tapi klu kt m'sia mau kena warning brnti keje gamaknye..

    ReplyDelete
  3. Yui ngntok tido ja trus. Xde kata xleh lelap. Melainkan ad mslh mggngu.

    Mood sedih yui skg tp kena hadap juga. Hidup kena truskan ye dak ? =)

    ReplyDelete
  4. ada ank kecik mmg x de nk tdo lena.. tpi dpt tdo tu satu nikmat...

    ReplyDelete
  5. Tekun membaca ni, tiba2 pun rasa ngantuk juga.. heheee

    ReplyDelete
  6. yelah, saya pun takde masalah tido. masalah cepat sgt ngantuk nak tido ada lah! :D

    ReplyDelete
  7. Orang dewasa banyak tanggungjawab. Tak tidur semalaman tanpa ngantok tu boleh settle banyak kerja. So, bersyukurlah orang kecik sebab tak boleh tidur. Heheh.

    Read my latest entry : Layan Scorpions Lok

    ReplyDelete
  8. syok betul bila dpt tidur berkualiti.. tp kalau tidur lama2, xsihat plak kan... hee....

    ReplyDelete
  9. takpe tunggu ada anak jer.. baru kita tau erti mengantuk hahahaha

    ReplyDelete
  10. Betul3. dah pernah rasa dah keadaan camtu. Tunggu bila dah kahwin dan ada anak nanti ... hehe

    ReplyDelete
  11. saya akan terjadi bila musim exam

    ReplyDelete
  12. kalau aktif masa pagi, insyAllah malam tu memang lena habis T_T

    ReplyDelete
  13. nani dah banyak minggu susah nak tidur malam

    ReplyDelete
  14. Hihi.....sama dgn okje jugak DR tp dgn syarat jgn tido siang, kalau tak jenuh jugak nak lelap tu

    ReplyDelete
  15. Salam, hahaha..diorg tu xleh tidur sbb nak main handphone je~ ngeh3..tp betul tu, aku ni dah tua dah haa...cepat betul ngantuknya..dush!dush!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …