NAK BERNIKAH BARU NAK HAFAL DOA QUNUT

Assalamualaikum...

Semalam nampak suami asyik berwhatsapp..degan siapa entah..saja himpit2 suami tanya.."laju nye dok tot tet tot tet enpon.dengan siapa tu??".."kawan."..kata suami sambil senyum hulur enpon..saya ambik dan tengok apa yang dia senyum kan tu..



Rupanya tengah ajar kawan nya baca doa qunut..katanya kawan dia nak kawen bulan depan.tapi tak tahu baca doa qunut.tu yang sibuk belajar hafal doa qunut.

Biasa sangat jumpa orang macam ni.bukan sesuatu yang pelik pun di zaman sekarang ada lelaki yang dah nak bernikah baru nak belajar mandi wajib, baru nak belajar solat isyak dan sebagainya..

Belajar pun bukan sebab nak amalkan tapi sebab takut masa nak akad nikah tok kadi  suruh baca , jenuh terbalik songkok dok garu kepala sebab tak tahu.

Sedih..kan??mintak2 masa akad nikah tu tok kadi tak tanya pun pasal doa qunut.hahahah...


Sekian...

Post a comment

13 Comments

  1. tok kadi tanya tahiyat akhir jer kot nanti..hehehe..

    ReplyDelete
  2. Kesian bakal wife nya nanti.. Macam mana nak memimpin keluarga kalau diri sendiri benda basic pun terkantat-kantat lagi? Allah...

    ReplyDelete
  3. Rasa macam tak logik, tapi inilah realiti.

    ReplyDelete
  4. moga yang lain lain hafal juga dan amalkan selepas berkahwin.

    ReplyDelete
  5. memacam perangai orang zaman sekarang nie ek...
    hehehehehee

    ReplyDelete
  6. hehehehe kelakar, tp mmh realiti.tok kadi pun jgn lah bukak aib org.tapi kalau tok kadi x buat cm tu.sampai bebila takkan hafal kn.dh lah nk jd ketua keluarga.

    ReplyDelete
  7. Allahuakbar..kesian..
    solat kan tiang agama

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum
    singgah sebentar disini
    sory sangat2 anum baru masuk kerja hari ini
    bz day

    ReplyDelete
  9. erkk. hafal sebab nak kawin tak jadi ape lah kann :D

    ReplyDelete
  10. bila nak nikah, soh baca al-fatihah pon silap2 boleh terbaca doa makan, nervous punya pasal...

    ReplyDelete
  11. eh.. habis tu solat subuh tak baca doa qunut erk?? kang tok kadi tanya " sila baca doa qunut" dia jawab nak panjang ke nak pendek.. ??

    ReplyDelete
  12. mmg ada spesis mcm ni...ntah mcm mn laa dia soalt selama ni...n ntah mcm mn laa dia nk ajar anak yg lahir kelak....

    ReplyDelete
  13. Oh, sungguh sedih! Kalaulah ditakdirkan apa yang dihafal tak keluar tapi tok kadi tanya soalan lain, mahu malu! Tak tahu lebih baik mengaku tak tahu, jangan jawab yang bukan-bukan sampai jadi bahan orang lain sudahlah!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)