Skip to main content

MITOS 5 CARA MELIHAT HANTU

Assalamualaikum..

Orang yang tak pernah tengok hantu mesti nak rasa jugak tengok hantu sekali...
Untung la siapa yang tak pernah tengok hantu setan tu..Cukup la tengok kat tv je ..
tak payah la minta nak tengok hantu sampai siap berdoa bagai.
Hidup lah dengan tenang dan aman..hehehe..tapi kalau nak jugak tengok hantu
ada mitos2 yang mengatakan kalau kawan-kawan buat
cara-cara kat bawah ni mungkin akan nampak hantu..Tak de jaminan akan dapat tengok..kira nasib la..nasib tak baik dapat la tengok hantu nya..hahahahah.Ini MITOS sahaja...jangan la pulak kawan2 percaya..


1-CERITA TENTANG HANTU DI TEMPAT YANG SERAM
Biasa nya kan orang tua2 selalu kata.."tempat tu keras sikit.."..nak tengok hantu pergi la tempat yang konon nya kerasa sangt tu..lepas tu tunggu malam sikit,ajak la kawan-kawan berbual tentang hantu..Tak lama lagi datang la hantu nya...MITOS sahaja ni ye adik2...

2-LETAK KERUSI MENGADAP CERMIN
Ada cermin solek yang besar kat rumah?Letak kerusi satu depan nya..Lepas tu tup lampu..Tunggu la malam nanti ada pontianak datang duduk dikerusi tu sambil mengadap cermin..nak cuba,cuba lah..tak nak cuba,baca pun cukup..MITOS sahaja ni ye adik2...



3-MELIHAT DI BAWAH KANGKANG
Yang ni selalu sangt dah kita dengar.Pi kat tempat yang sunyi lepas tu mbil melihat di celah kedua2 kaki kita.Orang kata boleh nampak hantu .Cara ni juga boleh mengundang hantu datang ...MITOS sahaja ni ye adik2...

4-MANDI DALAM GELAP
Alamak...saya selalu buat yang ni..mujur tak de hantu datang.Atau mungkin ada cuma saya je tak perasan.hahahha...Mandi didalam gelap boleh mengundang kedatangan hantu..MITOS sahaja ni ye adik2...

5-SAPU ARANG PADA MATA
Yang ni saya tak tahu la betul ke tidak.Ni pertama kali saya tahu,Sapu arang di bahgian kelopak dan kantung mata.Pastikan arang tu disapu dengan terang.lepas tu pergi la kat tempat2 seram..kubur ke...jerat cina ke..Orang kata boleh nampak hantu terutamanya toyol.MITOS sahaja ni ye adik...

Ok..dah pilih dah nak cuba yang mana satu??

sekian..


Rujukan: Forummerdeka

Comments

  1. cukup setakat tengok filem hantu.. tak terfikir nak tengok real hantu. takde pekdah dok cari hantu hahahaha

    ReplyDelete
  2. Tak berani nak tengok hantu.. takut nanti nampak terus sampai bila2 pulak.. masalah jadinya huhu.. :D

    ReplyDelete
  3. haha..berani ke nak tengok hantu..

    ReplyDelete
  4. Cukuplah tengok hantu di tv saja tak beranilah nak tengok yang real punya.

    ReplyDelete
  5. tak semua org blh nampak hantu . hantu pun pilih org utk nampak dia wpun ditempat yg keras ...

    ReplyDelete
  6. Bagi komen je Tapi tak berani baca entry sampai abis sebab TAKUT...haha

    ReplyDelete
  7. Yang saya pernah dengar, sapu air mata anjing kat mata.. hehe..

    Kak, blurr jap.. yg entri tu maksud akak kat blog saya yek? entri yg sentiasa update contest.. hmm.. nak godek nanti.. hehe

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  8. Kalau lemah semangat jgn cuba-cuba nak tengok hantu. Dee cubalah dulu kalau berjaya kakak pulak buat haha...

    ReplyDelete
  9. hehe..kalau dibayar pun tak nak nampak hantu ni kak oi..

    ReplyDelete
  10. saya pernah jumpa, tapi saya tak pasti nak gelar nama dia hantu ke apa, tapi yang pasti dia bukan manusia dari alam kitalah. hari khamis minggu depan saya publish cerita pasal tu kat blog saya ye...

    ReplyDelete
  11. tak teringin pulak nak tengok kak..cukuplah apa yang nampak dalam cerita atau yang sekadar baca je..hihi

    ReplyDelete
  12. Salam, haihhh selisih~ mmg klw boleh xmahu lihat..huhu~ owh ade lagi satu cara, entah mitos ke betul...erkk tp xnak cakap lah..takut lak tetiba~ hahah :p

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …