MIKHAIL: BABI DALAM LONGKANG

Assalamualaikum...

Mikhail suka betul duduk depan pagar sana..
merenung ke dalam longkang..Bayu pagi meniup lembut
Lihat bintang di angkasa
Purnama menerangi gelapku..
eh!!menyanyi pulak...

Mikhail suka tengok longkang besar depan sana..
entah apa yang di tengok nya..

Semalam dia tengok dan  lari sambil panggil ibu
kat dalam rumah..


Mikhail: Ibu.ibu..abi shor...
(ibu...ada babi besor..)

Ibu: apa?babi?tak kan lah..jom tengok...

Itu Siput la adik..Bukan babi...


Rupanya dia terlupa nak sebut siput tu ..
kakak dah ajar dulu yang itu siput babi..
tapi boleh pulak terlupa sebut siput tu tak pasal2 siput jadi babi..
kesian siput...



Post a comment

7 Comments

  1. Hehehehhe...adeh..tanjat aunty kathy..

    ReplyDelete
  2. anak-anak akan buatkan kita tersenyum :)

    ReplyDelete
  3. babi? ahaha...kalau x tahu ingatkan betul lah tu

    ReplyDelete
  4. heheh terkejut dengar..ingatkan betul² tadi..gelabah juga kan

    ReplyDelete
  5. Kihkihkih...besar mana b*** tu duk dalam longkang.

    ReplyDelete
  6. Takpalah iras-irasa nama tu dah ada. Babi dengan siput babi sama keturunan. Hahaha!

    ReplyDelete
  7. Salam! Hahahahahaha...ini kelakar! haha comelnye..jenuh jugak lah klw babi betul dalam longkak tu..hahaha ;D

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)