MAKANAN SEDAP-SEDAP TAPI JANGAN LUPA TENTANG HALAL

Assalamualaikum...



Saya tengah diet nih..
cekal kan je lah hati ni bila tulis entry nih...
hahah..sebab entry yang bakal kawan2 baca nanti akan penuh dengan
gambar makanan sedap2..
Mujur la saya tak letak gambar2 tu kat blog saya nih..
kalau tidak memang menyanyi2 la perut saya petang nih..hehehe..

Entry makan2 yang pertama saya nak kongsi kan
ialah tentang satu cafe  kat seksyen 13 shah Alam..
Nak tahu cafe apa namanya tu??
sila baca entry ini..
mana la tau kot2 hujung minggu nak pi makan2 ..
nak bawak keluarga atau kawan2..
Paling buat saya nak menjerit ialah Pasta Daging Dendeng dia..
wah!!!melompat2 saya tengok..hhahah..

Entry makan yang kedua ni pun buat saya ketap2 bibir je
menahan sakit dihati..hahahah
Si Ayu ni ha..
nak tayang kat kita betapa hebat nya dia memasak..
masak apa tu??
cer teka??klik sini untuk tengok hasil masakan nya yang
boleh lawan Che Mat Gebu..heheh

Memang seronok kalau dapat makan hasil masakan sendiri..
Tapi kadang2 kita nak juga la
sekali sekala makan kat luar..
Cuma nya saya nak pesan la kat kawan2 supaya berhati2 memilih restoran.
Ada setengah restoran tu tak de pun tanda hala..
tapi orang islam ramai yang berani masuk makan.
kalau tak de, tanya la pelayan2 kat situ sama ada
retoran tu halal atau tidak..

Halal bukan semata2 tak de babi je..
nak tahu lebih lanjut tentang halal ni
pergi baca di blog Yana Yani..
klik sini dan baca betul..
tak de babi ,tak semestinya halal ye kawan-kawan..

Ini ialah 3 entry terbaik 2014 yang terpilih untuk
SEGMEN ENTRY TERBAIK 2014 hari ini..
Kita tengok entry mana yang kan terpilih lagi esok ye..
jemput singgah dan baca entry2 terbaik  di atas..
terima kasih.



sekian..



Post a comment

10 Comments

  1. Ermmm. Makanan ! Hahahaha. Macam kena try je ni. Haih. :D

    ReplyDelete
  2. byk restoran mknn terkenal yg blm ada sijil halal, tapi ramai je muslim makan. Saya pun pernah gak,lps tersedar terus stop..

    ReplyDelete
  3. Sesetengahnya pakai bantai makan saja, yg penting sedap. Apapun makanan terbaik ialah makanan dari sumber dapur kita sendiri...

    ReplyDelete
  4. betul tu..haram bukan sebab babi je..

    ReplyDelete
  5. Tak pe DR jamu mata pun cukuplah...hihi Awak nak diet? Apa yg nak didietkan ni dah slim dah tu weyh

    ReplyDelete
  6. Saya memang suka makan luar maklumlah bina dapur dari dulu sampai sekarang tak siap-siap :) Takpa Diana, kalau nak berdiet tak masuk pun dalam kamus kata tak boleh tengok gambar makanan. Cumanya nafsu membuak tu kenalah tahan. Kalau tak tahan apa susah, makan je apa ada dalam peti sejuk kat rumah tu :) Oh, tak leh jadi geng diet saya nih!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)