Skip to main content

MAISARA: UJIBAKAT NYANYIAN DI KUALA LUMPUR

Assalamualaikumm..

Sekali sekala kena la letak gambar anak kat blog..
baru la orang kata bloger mak2..
hahahhaha


Hari ni balik dari sekolah agama terus ajak pi beli hadiah harijadi untuk kawan dia nama 
Hanny..
Lepas tu dalam kereta tak berhenti citer pasal kawan dia
yang nama wawa yang 
esok nak ke kolompo sebab ujibakat menyanyi..

Ibu : kalau ibu tak kuasa nak bawak anak  pi sampai ke kolompo semata2 nak jadi penyanyi..

Maisara : sebab ianya tak bermanfaat ke?

Ibu: ye la..kecik lagi..tugas utama belajar.bukan jadi penyanyi..

Ibu : nak buat macam mana...dah dia dapAt ibu macam tu..ibu kami macam ni...

***


Amboi!!!! perli ka apa tu???




Ini Mikhail..
Ni sorang lagi yang dah pandai
dok bertengkar dengan ibu kat rumah...


Sekian...

Comments

  1. try bawak sekali pu ujibakat hahahaha

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum diana, maaf baru kak ana berkesempatan ke sini, selalu lihat Diana rajin komen di blog kak ana, terima kasih banyak, sampai sini kak ana follow #5457, G+ dan IG... kita jalinkan ukhwah ye.. :)

    ReplyDelete
  3. Ahaa ... Dia bagi hint ker ape tu ...
    Huhuhu ...

    ReplyDelete
  4. ahakss..petah nya ai berkata2...bjiak sgt jawapan maisara tu :-)

    terima kasih Diana sudi terjah blig sis JM...so i'm here :-)

    ReplyDelete
  5. Hahah, ada jer yang dye balas yea.

    ReplyDelete
  6. amboi. pedas nyer ayat maisara tu hi hi hi...
    aida pun tak kuasa nak anta jejauh semata-mata suruh nyanyi...
    kalau belajar something manfaat dunia akhirat, orait !

    ReplyDelete
  7. Budak2 sekarang cerdik2...Maisarah dengan Mikhail...besaq2 anak diana ni...hehehhe awat mikhail dok bertengkaq apa ngan ibu...cer buat entry khas utk mikhail hehehhe

    ReplyDelete
  8. hahaha...pandai kenakan ibu dia blk

    ReplyDelete
  9. Salam, wahh mmg ikut muka kak lah maisara tu..hehe :D kesian betul kena perli2~ hahah

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …