Skip to main content

MAISARA : CUTI SEKOLAH DAH NAK HABIS...

Assalamualikum....



Ini anak pertama saya..
Maisara namanya..
bagi yang memang dah baca blog saya sejak 2010
mesti dah kenal sangat dengan Maisara.
yang tak kenal
boleh la klik sini..
Semua cerita maisara saya simpan rapi di sini
walaupun ada sesetengah entry gambar nya dah hilang.
sayang...kan?..tak tahu kenapa gambar boleh hilang.



Lagi seminggu nak sekolah..
maka bermula la kembali kerisauan saya.
Maisara akan mula sekolah.
dah masuk darjah 2.
tapi saya tetap risau.
kalau la kat sekolah tu mak ayah boleh tunggu kat tepi
kelas memang saya tunggu dah..
siap bawak bekal sekali.
hahahahh..

Kenapa nak risau??
Entah la..sebab saya memang tak boleh
jauh dengan anak2 pun..
kalau dia sekolah mesti saya kejap2 tengok jam.
tak sabar tunggu dia balik sekolah.
Risau dia kena buli jugak...
selalu kalau dia kat sekolah saya ni memang
enpon pun letak dalam poket.
risau kalau2 cikgu call ke..
sakit ke, terjatuh ke..siapa tau..
dah la dia memang tak boleh dok diam.

Walaupun dah ada adik
dia tetap anak yang manja..
selalu kena usik dengan adik
dan dia kuat mengadu..


Sekian..



Comments

  1. selamat bersekolah masiara. belajar rajin rajin tau :D

    ReplyDelete
  2. Besar dah. Adam br 4thn. Thn 2016 la klu nk anta tadika pon

    ReplyDelete
  3. Dah bujang dah Ank akak..mestila risau lgi2 Ank pompuan kan

    ReplyDelete
  4. Maisarah lama dah besar baru fapat dapat adik.. itu yang dapat peluang lama bermanja dia sorang tu.. ibu pulak risau ya. InsyaAllah tak ada apa2, pandaila Maisara menyesuaikan diri nati..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …