Skip to main content

LELAKI KERAP SELFIE TANDA SAKIT JIWA

Assalamualaikum...

Orang perempuan ramai yang suka selfie.
Dulu benda ni sukar diterima ..
sampai ada kajian pulak kata wanita yang suka
selfie ni sebenarnya mengalamai masalah mental.
Tapi makin hari makin jadi biasa bila wanita suka selfie.
Orang tak pandang pelik dah.
Ianya dah jadi perkara yang normal..

Tapi macam mana kalau lelaki yang suka selfie?
Ada juga ke pengkaji2 yang nak kata ada penyakit mental..
dah tentu ada..ini masanya untuk lelaki pulak yang jadi bahan kajian..
hahahha..


Menurut newsevryday.com  kajian yang dilakukan oleh university Ohio
lelaki yang suka selfie menunjuk kan lelaki tersebut mempunyai
kelainan jiwa atau masalah sakit jiwa.
Lelaki begini tergolong dalam lelaki yang kesunyian dan
inginkan perhatian.
Malah jika dia berkongsi gambar tersebut di laman sosial
masalah psikologinya lebih serius.


lelaki yang suka selfie juga kebiasaan nya adalah
mereka yang anti sosial namun mereka tetap mahu
kelihatan lebih tampan ,lebih bijak dan lebih baik dari orang lain.

Jom kita buka FB dan Ig..
kita tengok siapa dalam senarai rakan lelaki kita tu
yang paling suka selfie..

hehehehh

sekian...

Comments

  1. lelaki juga yang sakit jiwa :P

    dah masuk hari ke 9 tahun baru.
    selamat tahun baru 2015 :D

    ReplyDelete
  2. Saya jarang selfie tapi pasal selfie ni banyak and dah jadi trend. Sampai tak terasa pun, selfie ini boleh jadi salah satu masalah psychologi. hehe.

    ReplyDelete
  3. as'salam..boleh kenal imej selfie kan..dan boleh kenal gambar photography..Etuza tak pernah ambil gambar sendiri..kecuali anak ambil dan klik melalui komputer.
    Memamg lain kelihatannya jika lelaki sering selfie.
    Mybe di negara moden perkara biasa dan normal...

    ReplyDelete
  4. akulah antara lelaki melayu yang boleh dikira dengan jari dah berapa kali ber selfie...hahaha

    ReplyDelete
  5. Ohhh rupanya lelaki ni sama jer sakit jiwanya dengan pompuan ye DR hihi...

    ReplyDelete
  6. Kena jaga-jaga orang lelaki. Jangan suka berselfie..

    ReplyDelete
  7. BERSELFIE MENYUKAKAN HATI PENGGEMARNYA...BIARKANLAH....

    ReplyDelete
  8. sesekali selpie tu normal..yang tak normal kalo setiap saat nak selpie, pastu siap rasa stress kalo selpie tengok muka sendri rasa buruk..itu memang mental

    ReplyDelete
  9. Menteri Besar Kedah juga suka berselfie. Banyak kali juga tengok gambar dia berselfie dalam akhbar dan media sosial. Tapi saya tak yakin dia sakit mental, huhuhuhu...

    ReplyDelete
  10. ahaha..kak Diana, ramai 'orang penting' kat Malaysia ni kaki selfie tau.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …