Skip to main content

KENAPA MEREKA ASYIK SURUH RITA RUDAINI BERHENTI TUNTUT NAFKAH ANAK?

Assalamualaikum...

Teringat kata-kata seseorang yang saya kenali....

"tak payah la mintak kat dia..
mintak pun bukan dia bagi.."

Ianya berkaitan nafkah anak2 yang si lelaki abaikan bertahun-tahun..
Bila saya terbaca berita tentang tuntutan nafkah anak-anak dari Rita Rudaini pada
bekas suaminya beberapa hari lalu ,saya lihat
ada beberapa komen yang meminta supaya Rita berhenti
menuntut apa2 pada Aidil..
dengan Alasan biarlah kita jaga anak kita sendiri baru puas hati..





Saya tak nak nampak kat mana kepuasan hati tu..
Ianya lebih kepada rasa ego dalam diri kita..

"eleh ..aku boleh bela anak  aku sendiri..
tak payah minta kat kau.."

Macam tu la lebih kurang..bunyi ego..kan??



kenapa kita nak menidak kan hak anak-anak kita
demi kepuasan dan ego kita sendiri..?

kalau lah dengan cara tak tuntut apa2 nafkah anak2 tu adalah
cara yang baik buat apa undang2 yang sedia ada nih??

 Sepatutnya orang sekeliling bagi semangat Untuk Rita Rudaini terus
berjuang  dapatkan hak anak2 dia..
cara ni juga akan buat orang lain yang lelaki2 tu
supaya beringat tentang nafkah anak2 walaupun awak dah
bercerai dan ada anak bini baru..


kalau lah semua wanita rasa tak payah mintak
apa2 dari bekas suami tu,
tak mustahil akan ramai lagi lelaki yang macam Aidil nih..

sekian...


Comments

  1. DR sama pendapat dgn kak ana, mereka yg komen seperti itu tidak berada di tempat Rita, mungkin mereka sedang bahagia dgn alam rumahtangga masing-masing, bila kena btg hidung baru tahu macam mana rasanya.

    ReplyDelete
  2. Hmm.dan anak2 ni akn dilupakan jugak sbb nti dh ada anak lain dgn isteri baru..hak anak2 jangan buat main2..huhu..lagipun dia mampu.sure rita tahu apa yg dia buat tu betul ke x

    ReplyDelete
  3. Kesian Rita Rudaini. Dah lama dah benda nie berlarutan. Sampai sekarang tak settle2 lagi. Buat baby shower untuk baby baru dapat pulak.

    Read my latest entry : Layan Scorpions Lok

    ReplyDelete
  4. Betul tu... bkn nk tagih duit..cuma perthnkn hak ank2...

    ReplyDelete
  5. saya setuju jugak Rita Rudaini memang pertahankan hak anak2. sekurang2nya si ayah perlu ada rasa tanggungjawab utk jaga anak2 dia jugak

    ReplyDelete
  6. betul tu.dia perjuangkan hak anak2 dia..bkn untuk diri dia..amboiii aidil, xkan nak lepas tangan kot...dh tu anak dia jugak.mentang2 dh bercerai, xkan dgn anak pon nak putuskan hubungan..sy pantang btl dgn jantan mcm ni

    ReplyDelete
  7. BERILAH HAK KPD YG BERHAK AGAR XDIPERSOALKAN ALLAH DISANA KELAK...

    ReplyDelete
  8. hurm kita mana boleh menafikan hak anak-anak.

    kesian RR tuntut hak anak2 pun dipersalahkan. isy2...

    semoga anak2 RR akan jadi anak soleh dan bertanggungjawab utk mommy dorg.

    ReplyDelete
  9. betul..dia tuntut tu utk ank dia..dlu rita pernah stay kt tmpt keje sy..baik org nye pernah masuk antar barang dlm bilik dia siap ada telekung n sejadah maksudnya menjaga solat gak la dia ni..cuma pintu hti dia blum terbuka utk berhijab sepenuh nye..

    ReplyDelete
  10. saya pernah berada di tempat kak rita. seriously sgt perit. setiap minggu turun naik mahkamah utk tuntut hak anak, nafkah anak. biarlah ape org nak ckp ape pun walaupun ayahnya tak pernah pun bagi nafkah kat dia sehinggalah sekarang. saya teruskan kehidupan seperti biasa dgn suami (2nd marriage) dan anak2. dalam hati mmg geram sgt sbb ayahnya langsung tak tanya khabar, apatah lagi nak bagi nafkah. betul, kita bole bela sendiri anak kita. tapi ini soal tanggungjawab. sekarang saya dah berdiam diri dari buat tuntutan sbb mmg end up dia x bagi pun. tapi akan buka semula fail kes ni. saya nak tgk sejauh mana drama dia. org lelaki mcmni mmg tak bole bagi muka. so sesiapa yg berckp psl ni, hadapi sendiri dulu baru tau pahit maung segala keperitan yg kak rita tanggung dan alami. it's not easy to be a single parent..masyarakat tau nak cemuh je..huhuhu

    ReplyDelete
  11. Salam...hmm kesian anak-anak... :(

    ReplyDelete
  12. dah memang hak derang kan...
    saya setuju...
    lelaki skang suka2 je kawin cerai kawin cerai..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …