Skip to main content

ISU RUMAHTANGGA PENYANYI ALYAH HANYA GIMIK AJL

Assalamualaikum...

Isu rumahtangga Alyah hanya Gimik untuk Anugerah Juara Lagu yang akan
berlangsung 13 january ni.betul ke kenyataan ni??
saya terbaca kenyataan ni dari seorang pengarah drama yang terkenal..
harap2 benda ni tak benar la..



Isu rumahtangga bukan perkara yang boleh dibuat main..
lagi2 bila melibatkan orang ke tiga..
bagi wanita benda macam ni dalam mimpi pun kita tak mau terjadi,
apa lagi kalau nak di buat gimik.
Betul tak??

Tak mungkin lah Alyah akan buat benda mengarut macam ni..
dan pengarah tu pun jangan la pandai2 buat spekulasi .
tak baik ooo..
awak tu popular..takut ramai pulak percaya apa yang awak katakan tu..



sekian...

Comments

  1. entah la...saya pun tak ikuti sgt kisah retis2 ni...hahaha..Tapi melampau la kalau betul nak buat main kisah rumahtangga

    ReplyDelete
  2. Apakah? Kathy tak tahu menahi ni.m

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typo pulak dah. # tahu menahu. :)

      Delete
  3. Ayat cover line je tu. Pompuan mmg cepat emosi, ngaku je la.

    ReplyDelete
  4. hahaha..suka-suka je buat spekulasi.tapi ni bukan kali pertama kan orang buat spekulasi nk lariskan filem/lagu.harap Alyah bukan orang macam tu

    ReplyDelete
  5. gimik je ke?bab agama, isu rumahtangga pun nak dibuat memain?takde benda lagi ke nak dibuat main?dah puas gamaknya dia main sahibba, konda kondi etc!

    ReplyDelete
  6. isu rumahtangga jangan lah pulak nak buat main gituu

    ReplyDelete
  7. ish..ada ke isteri yg sanggup dgn gimik gini? harap2 takle..

    ReplyDelete
  8. Takkanlah gimik..Cam tak logik jer..Apapun saya harap segala masalah janganlah letak dalam media sosial kan..Tak molek sangat la..Simpan dan settle diam2 sudahlah

    ReplyDelete
  9. Fenin dunia retis ni...tu julia x amik port sgt...diana jom makan popcorn rindu plak nak mkn jagung hahahha

    ReplyDelete
  10. Wohooo~ betullll...dalam mimpi pon kite xnakk langsung klw boleh, apetah lagi dibuat gimik main2 camni, siapa sanggup syh..lagipun, Alyah xperlukan gimik utk AJL...suara dia plus lagu dia dah cukup hebat! haha

    ReplyDelete
  11. Alahaiiii..boleh pulak gimik²..

    ReplyDelete
  12. Nak buat gimik pun berpada-padalah. Isu sensitif macam ni dibuat gimik, kalau jadi kenyataan macam mana? Menangis tak berlagulah jawabnya. Eh, tapi ada baca yang dia pergi langgar kereta suaminya tu, apa cerita pulak?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …