Skip to main content

ISU GADIS MELAYU DI PELUK ARTIS KPOP, AZWAN ALI CABAR JAKIM

Assalamualaikum...

Terkilan jugak bila saya lihat gambar-gambar gadis islam yang dipeluk cium bertebaran di laman sosial hari ni.Rasa malu pulak bila tengok.Jenuh scroll laju2 sebab risau anak2 tengok.banyak pulak tanya nya nanti...Rata2 semua nya bercakap mengenai isu tersebut.dan rata2 nya semua memaki hamun.



Kat mana entah silap nya.Adakah gadis2 tersebut memang jahil .Kalau dilihat dari penmpilan,macam tak percaya diaorang sanggup memperlakukan diri sendiri macam tu.saya dapat tahu sebelum mat kpop tu menyentuh mereka,mat kpop tu pun ada tanya sama ada boleh atau tidak memeluk dan mencium mereka dan mereka pulak mungkin selama ni hanya tengok gambar2 artis kesayangan di tv dan majalah.Bila ada depan mata terus tak fikir apa langsung dan setuju je..maka jadilah perkara mungkar tersebut..

nampak sangt iman nya tipis.nama pun orang muda,darah muda,..buat apa2 semuanya ikut perasaan saja.Kat sini lah peranan ibu bapa dan pemimpin negara sebenarnya.Kurang majlis agama kot puncanya.Setuju tak kalau saya kata kat  laman sosial je yang ramai bercerita tentang aurat,haram,halal dosa dan sebagainya..kat Tv.radio,erm...boleh kira dengan jari lah apa rancangan yang berunsur islamik.

Jakim?sebut pasal jakim tertarik dengan apa yang Diva Azwan Ali katakan ni..pedas,kasar dan kesat..hahahh..




Biasalah..nama pun Azwan Ali..kasar dan kesat tu mesti ada..heheh..tapi tak patut la kita nak maki hamun macam ni..kan??Nama pun manusia biasa..Mesti lah ada buat salah.Diaorang tua nanti tau la betapa menyesalnya dengan apa yang mereka dah buat nih..hanya merosak kan diri sendiri..

Nampaknya lepas ni mana2 artis luar yang nak buat persembahan kena la beringat atau diingatkan tentang benda2 macam ni.jangan nak tegur pasal baju je..pasal perangai dan tingkah laku pun kena diingatkan jugak.Perangai penonton pun kena diigatkan jugak .>:)


sekian..

Comments

  1. Saye pun malu. hmm... ape nak jadi..

    ReplyDelete
  2. saya tak tahu kalau tak baca di sini
    saya setuju dengan diana
    perlu ada garis panduan mengenai hal ni
    mereka bukan tak boleh buka baju aje
    tak boleh juga peluk anak dara kita terutamanya yang beragama islam

    ReplyDelete
  3. Hahahaha..punya lah geram memaki sambil menaip, nak tulis CUCI pun jadi CUCU ;P

    ReplyDelete
  4. hmm susah juga kalau terlalu mnggilai artis ni ya...

    ReplyDelete
  5. maki hamun smpai typo.. klau kena btg hidung baru tau

    ReplyDelete
  6. Lya baru trbaca crita ni memg sgt memalukn..kecian kat parent diorg ermm

    ReplyDelete
  7. bagi sis mudah jer ... perkara ni jadi sbb mrk rela dan dah teruja sgt sbb minat gila kat artis kpop tu . tak yah nak marah bagai klu mak bapak mrk x kisah ... or yg marah2 tu dapat dosa je ...

    ReplyDelete
  8. Baik jadikan tauladan..buruk..jadikan sempadan..berhati hati..

    ReplyDelete
  9. Saya juga menulis isu yg sama dlm entri saya tadi. Cuma saya ulas apa Pak Menteri kita (Khairy Jamaludin) kata...

    ReplyDelete
  10. malu sedih semuaa ada kak. meremang bulu roma masa tengok :(

    ReplyDelete
  11. Retis kpop tu pun tau bertanya dulu adab2...yg budak2 ni over excited...tadah je

    ReplyDelete
  12. alahai..darah muda, mungkin teruja dan nervous.orang perermpuan, muda lak tu.dengan pakwe muka pecah rumah pun boleh lentok, pulak dengan mamat kPop hensem.tegur secara berhemah kan boleh..

    ReplyDelete
  13. ada jugak mama terbaca kisah ni, mengucap panjang nengoknya.. apa nak jadik, .. nak salahkan mak ayah mereka, macam tak patut. sebab dorang ni dah boleh gunakan otak untuk berfikir mana baik, mana buruk

    ReplyDelete
  14. baru tengok video nya tadi kak.. speechless tengok.. minta2 keluarga sendiri dijauhkan dari perkara2 begini.. huhuhu

    ReplyDelete
  15. sedih sebenarnya apabila melihat anak dara kita macam nie...seolah hilang maruah...aku harap sangat ini sebagai pengajaran buat semua pihak...agar perkara seperti ini berulang lagi

    ReplyDelete
  16. Cucu lubang jamban tu mesti kecik sikit drpd lubang jaban biasa.

    Bila tgk artis KPop buat mcm tu kepada gadis2 kita, rasa mcm tercabul maruah kita. Tp saya tak salahkan mereka sepenuhnya. Sebab mereka bukan Islam. Yang Islam tu kena la lindungi diri sendiri. Kalau boleh, orang Islam ni haramkan terus drpd pergi konsert, memang tak elok pun.

    ReplyDelete
  17. Kita minatlah juga korean ni tapi rasanya takdelah sampai cam gini kot. T_T. Nanges. Malu. T_T

    ReplyDelete
  18. malu jugak tengok..ini yg kita nampak..yg kita tak nampak mungkin ramai lagi yang melakukan aksi berpelukan.insaflah wahai adik adik sekalian.

    ReplyDelete
  19. sy setuju dgn akk.dorg mungkin teruja.bukan salah dorg jugak, artis tu yg peluk.tapiiiiiiii hmm ntah lah,susah nak ckp.azwan ali! adoiii mulut.kang ko yg masuk neraka dulu.haih!

    ReplyDelete
  20. semua pihak perlu bertegas pasal ni..
    geleng kepala tengok gambar budak2 ni..pendeknya akal..

    ReplyDelete
  21. tengok video ni mmg sedih...kenapa memperlakukan dan rela diperlakukan camni...sedih....
    azwan ali tak yah la nak ambil publisiti camni...
    kita yg cakap ni pun tak perfect utk ckp orang ni orang tu masuk neraka...

    ReplyDelete
  22. betul gak.. dah terang lagi berspotlight, xde tindakan? penganjur pon kenalah guide artis2 tu... artis2 tu mungkin la tak reti yang ni negara islam, yang penaja? xkan la orang luar sepenuhnya kan?

    ReplyDelete
  23. td dgr berita, JAKIM br nk amik tindakan...agk nyer br terasa kot bla kn tgr ngan diva AA ni

    ReplyDelete
  24. Jakim jgn double standard. Amik tindakan sekali ngan artis2 malaysia ug dok peluk sakan konon atas nama professionalisme lah hape lah…

    ReplyDelete
  25. Artis KPop tu tentu tak tahu hukum halal haram tapi mereka ni, memang betul-betul menjatuhkan maruah gadis Muslim. Kalau tak berhijab mungkinlah khilaf diri sendiri tapi bab ni, susah nak kata. Kesian kat makpak. Mesti mereka pun tersiksa sekarang ni memikirkan perbuatan mereka yang mengikut nafsu semata. Kita maafkan ajelah. Kalau ikutkan memang banyak lagi perkara terkutuk yang berlaku di sekeliling kita ni tapi semua pun pejam mata buat tak nampak sebabnya -tak jadi viral dalam media sosial!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …