Skip to main content

IFA RAZIAH JUAL BAJU SENDIRI UNTUK BANTU MANGSA BANJIR

Assalamualaikum..

Atas sebab keprihatinan dan simpati terhadap mangsa-mangsa banjir
Ifa Raziah telah membuat keputusan menjual koleksi pakaian nya 
dan sebahagian dari hasil jualan akan disumbang kan kepada mangsa banjir.


kalau nak beli boleh la cepat2 hubungi Ifa raziah ye..banyak lagi
koleksi baju yang dia nak jual..
boleh check kat Ig dia..mana la tau kot ada yang nak 
baju lawa2n untuk majlis2 apa2  ke..kan?

Exclusive Collection #ifaraziah ..sesiapa yg berminat nak beli sila col atau whasp IFA 0193722975..Niat ifa nak menderma kpd mangsa banjir sebahagian dr jualan baju ifa ini..tq -ifa raziah-


tapi kesian kat Ifa Raziah ni sebab ada yang  kata 
baju tu seksi sangat.tak sesuai untuk orang berhijab...heheh..

Kelakar je....dah tau berhijab nak beli buat apa..kan??
lain la kalau kau memang peminat setia Ifa Raziah..
kau nak simpan je dalam lemari buat kenangan..ye tak??
hahah..


anis_manjalaraSeksi2 sgt..xsesuai untuk yg berhijab
ifa_raziahTak payahlah beli tak paksa pun.. @anis_manjalara
ifa_raziah Niat ifa nak dermakan sebahagian dr jualan baju2 ni pd mangsa banjir..kalau itupun dianggap berdosa taktaulah ifa nak buat apa lagi..Hanya Allah yg tahu hati ifa..

stellafarhaa sabar ye kak :)) @ifa_raziah

hehhehe...macam2 la adik2 nih...

sekian..



Comments

  1. mesti mahal baju baju dia kan..bling bling tu.

    ReplyDelete
  2. ptt xpyh kot komen mcm tu..dh thu ifa mmg x berhijab kot...

    ReplyDelete
  3. satu cara yg bagus nak let go baju sbb artis ni selalunya pakai satu baju sekali dua je tapi beli mahal ...

    ReplyDelete
  4. Huhuu
    Ad plak komen gitu.. dh brhijab cri pakaian yg sesuai.

    ReplyDelete
  5. senang je..tak nak beli diam. bagi yang nak berminat je komen.

    ReplyDelete
  6. Kalau tak nak beli tak yah la sbuk duk komen kat tempat orang kan .. Jadi satu hal pulak mulut dyuk bergaduh sesama sendiri..Pelik betul perangai manusia ni kan ..

    ReplyDelete
  7. Yang penting niat kan.. lawaks betul kekadang keyboard warrior ni hehehe

    ReplyDelete
  8. Kelakar plak komen tu. Memang betul pon. YG berhijab tak payah lah beli.

    ReplyDelete
  9. Salam, haaa niat dia dah murni lah tu, atleast dia usaha cari duit utk bantu..yg berhijab tu xpayah lah nak beli...hadoi~ problem betul diorg ni (-_-')

    ReplyDelete
  10. Hahaha... memang kelakar. Kalau dah tau tak sesuai tak payahlah beli! Kadang-kadang peliklah manusia ni. Ada je benda nak buat modal. Yalah, orang tu bukan paksa pun suruh beli. Tak sesuai, tak sesuailah. Tak payah nak beritahu :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …