GADIS CANTIK INI IALAH PAKAR BAHASA ISYARAT

Assalamualaikum..


kenal tak gadis cantik ni??
Dia ialah pakar dalam bahasa Isyarat..
Bukan itu saja ..
dia juga boleh menjadi penyambut tetamu,
Penyampai berita, pakar terapi , dan dia juga
boleh menjadi pemandu pelancong..


Gadis cantik yang dikenali  sebagai Chihira
sebenarnya adalah sebuah robot yang dicipta bertujuan untuk
membantu orang kurang upaya yang cacat pendengaran.
namun ianya telah di pelbagaikan fungsi dan keupayaan
nya supaya dapat di gunakan untuk tujuan lain.

Chihira adalah android komunikasi yang di cipta
oleh Syarikat Toshiba Communication Android.
Gaya dan suaranya tidak ubah seperti manusia biasa.
Dia juga mampu mengubah mimik wajahnya.
mereka mengambil masa 1 tahun setengah untuk mencipta Chihira.

Dengan terhasilnya robot android seperti Chihira,
beban kerja manusia mungkin dapat dikurangkan
pada masa akan datang...

#makna kata ramai la yang tak de kerja dan jadi pemalas..ekekekek.



sekian..


Post a comment

7 Comments

  1. Dunia makin banyak teknologi, ciptaan semakin canggih...tapi kalau ada lagi manusia yang malas sangat sampai bergantung sangat kepada orang lain tu memang tak patut la...memang tak patut sangat..

    ReplyDelete
  2. baru nak cakap, cantik macam patung..rupanya memang 'patung' ye

    ReplyDelete
  3. chichira leh jadi bibik tak jaga Qi hahahha kalau boleh nak je beli dia kikiki mcm2 kan diana dunia sekarang ni leh cipta robot ganti manusia mcm ni...waaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. Btl2 canggih ..sebijik mcm manusia.

    ReplyDelete
  5. ptt la nampak lain mcm je muka dia.hehe..

    ReplyDelete
  6. ramai yg tak de kerja krn byk guna teknologi tu , confirm lah ... mmg cantik robot tu ...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)