Skip to main content

DUIT BRIM DAH MASUK...

Assalamualaikum...



Duit BRIM dah masuk...saya tak de kena mengena dengan BRIM.tapi nak la share kat blog ni jugak sebab adik-adik dan mak  saya pun penerima BRIM.heheh..katanya dah masuk duit BRIM bagi yang bujang .Bagus la..Disegerakan pemberian BRIM ni sebab ramai yang merungut baru awal tahun dah barang semua nya naik harga.Nak bayar yuran taska la,duit sewa rumah la.harap2 duit BRIM ni membantu la jugak sedikit sebanyak.Bukan tak bagus langsung BRIM ni...betul tak??

Pemberian BRIM kali ni diberi secara berperingkat-peringkat.Harap2 yang kat kawsan luar bandar tu didahulukan.terutamanya warga emas.saya ingat masa tahun lepas mak saya antara orang yang hujung-hujung dalam senarai menerima BRIM.dah sebulan lebih orang lain dapat dia tak dapat-dapat pun.

Untuk adik2 tu..jimat cermat la..walaupun nasihat ni macam tak leh pakai,usaha kan jadi boleh..hahahahah...




sekian..


Comments

  1. masuk dah ye... baca aritu peringkat pertama, 15/1/15 ... yg bujang tu satu peringkat je ...

    ReplyDelete
  2. Ohh yang bujang ye...
    alamak dah kawin... lambat sikit la kekdahnya...

    ReplyDelete
  3. Kepaa yang sudah dapat,gunakan dengan sebaik baiknya...

    ReplyDelete
  4. semoga dimanfaatkan sepenuhnya duit brim ni.

    ReplyDelete
  5. taun xdpt..taun ni mcm xdpt jugak je

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah sapa yang dapat.

    Tiba tiba dok pikir sapa yang dapat. Nak gi picit bahu dia jap. heee

    ReplyDelete
  7. syukur alhamdulillah...rezki awal tahun bagi yg sgt mmerlukn..

    ReplyDelete
  8. dapat ke tak dapat ke syukur lah..
    saya ada masanya merungut juga dengan barang2 yang naik ni..
    tapi saya nak nasihat juga kepada orang2 lain yang merungut itu ini tapi masih mampu beli tudung tiap bulan, beli baju tiap bulan, beli mekap tiap bulan, orang macam ni jangan merungut sangatlah..

    ReplyDelete
  9. suami sy nth dpt ke x taun ni..sb taun lps x dpt..taun2 sblm tu dpt..

    ReplyDelete
  10. Tak bujang dah , mungkin tak masuk dah. Lol !

    ReplyDelete
  11. Syukurlah dpt BRIM. Yg tak dpt jgn sedih. Ada rezeki ikut lain pula.

    ReplyDelete
  12. harap digunakan dengan bermanfaat

    ReplyDelete
  13. hmm, stakat ni blom msuk lagi.. tapi ada yg dh msuk 2 hari lepas...

    ReplyDelete
  14. Salam, haha kali ni aku xtau kenapa rasa xsemangat nak check BR1M...bukan setakat nak cek br1m, semua benda pun sy mls nak buat sekarang ni..(-_-')

    ReplyDelete
  15. Ahak nad pun dah masuk duit brim

    ReplyDelete
  16. Gunalah seelok-eloknya walaupun katanya dibayar beransur-ansur. Kalau ikutkan memanglah nampak tak cukup tapi bak kata Diana, kena belajar cukupkan juga. Kalau tak mana nak survive. Hehehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …