Skip to main content

DIKECAM BILA STATUS ALA-ALA USTAZAH

Assalamualaikum...

Kat facebook saya tu ada sorang rakan saya yang selalu di sindir2 bila dia 
update status yang mengajak orang melakukan kebaikan..

Punca disindir kerana dia dulu memang 
buas sikit orang nya...
jadi bila dah berusia nih,dah insaf kot...
Dia pun mengajak kawan kawan  meninggalkan kemungkaran dan beralih kepada melakukan kebaikan dan amal soleh.

kesian jugak saya tengok kadang2 tu bila ada yang memperlekeh kan dakwah nya tu..
kalau saya jadi dia memang saya tak update dah status gitu sebab malas nak layan orang2 yang -ve nih..
hahaha..saya ni bukan kuat sangt pun menghadapi hentaman orang..:p

semoga dia kuat ..Mungkin ini lah ujian untuk nya..


Jangan pandang siapa yang menyampaikan nya..
Tapi dengar lah  yang disampaikan nya...

sekian...

Comments

  1. maybe ujian dlm myampaikan dakwah...

    lya pon x kuat kot nk terima kutukan n hentaman2 tu.. sbb tu dh lama giler2 kot x update status.. FB update bila IG update.. smua share dr situ.. tu pon x semua y di IG share ke FB..

    ReplyDelete
  2. Namanya pun manusia DR, Nabi Muhammad dulu pun di kecam masa nak menyebarkan Agama Islam. So kuatkan semangat

    ReplyDelete
  3. ye,pandang dari apa yang disampaikan tu :)

    ReplyDelete
  4. itulah..bila kita tegur sesama kawan, ada plak ckp "tak yah tunjuk baik sangat lah, mcm xpenah buat dosa".. Fuhh, ayat makan dalam gila kan.. semua penah wat salah, tegur2 tu kan mmg digalakkan..tegur utk kebaikkan bkan mengaibkan.. ada juga kawan yg tak puas hati saya cuba nasihat melalui wsapp, dia api2 kan kat status fb.. aduss, kita pm dia publish umum..huhu

    ReplyDelete
  5. cekal sungguh.. semoga dia istiqamah dan jangan putus asa..

    ReplyDelete
  6. setiap apa yg kita cakapkan semuanya balik pada diri sendiri :) kena sama2 cuba berubah la kan. kalau nak tunggu baik baru nak tegur, entahkan bila tu T_T

    ReplyDelete
  7. Kesian dia. Mungkin ujian kepada dia. Semoga dia terus istiqamah.

    ReplyDelete
  8. Bukan mudah nak berdakwah. Kenalah kental hati sikit. Salah orang tak nampak, salah kita je nanti orang mengungkit. Maklumlah dulu-dulu kita pun tak sempurna mana. Setuju sungguh dengan ayat di atas.

    ReplyDelete
  9. tak per.. tu semua ujian. lg pula kalau dulu dia pnah buas so dia dh tahu mcm mana rasa jadi jahat, seb tu dia ajak org buat baik. lg pula kita kena tengok kepada apa yg dipesan bukn kepada siapa yg memesan =)

    ReplyDelete
  10. Harpa2 dia terus istiqomah dan tak putus asa berdakwah wp kena kutuk.

    ReplyDelete
  11. Salam, sy pun ade certain kawan yg mcm tu..jahatnya sy sbb kadang2 berasa annoying jugak dgn status mcm tu, tp itu salah sy..dlm mase yg sama kagum juga dgn org2 yg berdakwah begitu..kuat betul hati dia layan hentaman org lain..kalau sy, mmg sy xupdate dah mcm tu...hmm~ :(

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …