DAGING BUAYA JADI MENU UTAMA MAJLIS PERKAHWINAN

Assalamualaikum...

Biasa tengok orang makan daging buaya??
memang ada..ramai je orang bukan islam yang makan..kan??
selalunya kat negara2 luar la..
tapi macam mana kalau dihidangkan kan kepala buaya yang betul2 
rupa buaya macam ni??


pernah tengok??
klau kat luar2 negara memang diaorang ambik isi buaya nya je..
potong kecik2 buat la masak kicap ke,masak halia ke,kukus ke..
ehheheheh..ada yang telan air liur nampak??
ekekekk

kalau hidang macam tu je cemana nak makan..kan??
geli pun ye...


Tapi di China sebuah majlis perkahwinan menghidangkan buaya yang dimasak 
dan bahagian kepala nya juga diambil dan dihidang kan terus pada tetamu.


proses memasak nya juga dapat dilihat oleh orang ramai.
Buaya tersebut awal nya masih hidup.
kemudian dibunuh dan bahagian isinya diambil dan dijadikan sebahagian dari menu jamuan.



alahai..siapa la yang sanggup makan tu..
saya pernah makan sup ayam tau..
entah cemana saya nampak kepala ayam tu pun dia masuk kan dalam sup.
terus muntah sampai lembik..
aahhha.kalau kepala2 ni memang tak rela la..

*kepala ikan sedap jugak..;p

sekian..

Post a comment

29 Comments

  1. Diana ni... saya dah beberapa kali nak muntah. Kalaulah boleh pejam mata sambil baca, saya buat dah. Terpaksa tahan rasa nak muntah tengok gambar buaya ni. Aduhai yang gambar kabur tu tak laratlah saya nak tengok. Hilang selera makan 30 hari tau!

    ReplyDelete
  2. euwwww menakutkan je boya tu hahhaa hilang selera!!

    ReplyDelete
  3. tengok kepala tu je dah hilang selera makan.

    ReplyDelete
  4. biar betul..huhuhu...tengok pun dah nk muntah..kalo makn xtaulah macamana..hahaha

    ReplyDelete
  5. ada orang kat tempat saya ni mmg suka makanan exotic...tapi dia kata dgg buaya tak sedap...hahaha...tak tau la...dia tak makan kepala tp dia makan kaki buaya...hahaha harga pon mahal katanya...

    ReplyDelete
  6. Exotic ni Dee. Satu ekor dah cukup utk hidangan satu kampung heeee....

    ReplyDelete
  7. ehmmmm no no no... ingatkan mulanyer ala ikantu dihias jadi mcama buaya.. boleh gitu.. ghopernyer betoi2ler...

    ReplyDelete
  8. kembang tekak dah. tengah elok suap coklat dlm mulut pastu ludah balik sebab xmampu telan..
    huhu

    ReplyDelete
  9. hahahaha..serius meloyakan!

    ReplyDelete
  10. Uwekkk..seram giler..

    ReplyDelete
  11. memang exotic betul hidangan menu nie

    ReplyDelete
  12. Ai.. macam manalah depa ni makan ya.. sanggup tu..

    ReplyDelete
  13. erkk macam mana diorang boleh makan tu...hilang selera...hehe :D

    ReplyDelete
  14. boleh pulak menjamu buaya pada tetamu ye..pelik betul selera..kepala ayam dah boleh putus selera apatah lagi tengok kepala buaya ni..huhu

    ReplyDelete
  15. Eksotik untuk diorang ni tapi saya tengok ni rasa loya sungguh...

    ReplyDelete
  16. Sha makan biasa kepala ayam.. Dulu masa tinggal kat Selayang ada kedai runcit ni selalu asingkan kepala ayam... mesti Sha mintak... perap garam, kunyit, garlic... lepas tu goreng... sedap wooo

    Tapi kepala buaya... urmm macam sedap plak..

    ReplyDelete
  17. auchhhhh...
    makanan eksotik ni

    ReplyDelete
  18. Ya Allah, meremang baca hahhaha diana pelik2 kan diorang sambut majlis kahwin gini hahahhahhaha adoiiiiiiiiii....buaya kan suka makan bangkai...wekkkkkkkkk

    ReplyDelete
  19. tak lalu nak makan apa pon camni

    ReplyDelete
  20. wek.. nak muntah rasa.. sekali kena ngap.. hah amik.. nasib mati sudah..

    ReplyDelete
  21. Apa yg dorang tak makan...sumanya makan. Kembang tekak nengok.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)