Skip to main content

DAGING BUAYA JADI MENU UTAMA MAJLIS PERKAHWINAN

Assalamualaikum...

Biasa tengok orang makan daging buaya??
memang ada..ramai je orang bukan islam yang makan..kan??
selalunya kat negara2 luar la..
tapi macam mana kalau dihidangkan kan kepala buaya yang betul2 
rupa buaya macam ni??


pernah tengok??
klau kat luar2 negara memang diaorang ambik isi buaya nya je..
potong kecik2 buat la masak kicap ke,masak halia ke,kukus ke..
ehheheheh..ada yang telan air liur nampak??
ekekekk

kalau hidang macam tu je cemana nak makan..kan??
geli pun ye...


Tapi di China sebuah majlis perkahwinan menghidangkan buaya yang dimasak 
dan bahagian kepala nya juga diambil dan dihidang kan terus pada tetamu.


proses memasak nya juga dapat dilihat oleh orang ramai.
Buaya tersebut awal nya masih hidup.
kemudian dibunuh dan bahagian isinya diambil dan dijadikan sebahagian dari menu jamuan.



alahai..siapa la yang sanggup makan tu..
saya pernah makan sup ayam tau..
entah cemana saya nampak kepala ayam tu pun dia masuk kan dalam sup.
terus muntah sampai lembik..
aahhha.kalau kepala2 ni memang tak rela la..

*kepala ikan sedap jugak..;p

sekian..

Comments

  1. Diana ni... saya dah beberapa kali nak muntah. Kalaulah boleh pejam mata sambil baca, saya buat dah. Terpaksa tahan rasa nak muntah tengok gambar buaya ni. Aduhai yang gambar kabur tu tak laratlah saya nak tengok. Hilang selera makan 30 hari tau!

    ReplyDelete
  2. euwwww menakutkan je boya tu hahhaa hilang selera!!

    ReplyDelete
  3. tengok kepala tu je dah hilang selera makan.

    ReplyDelete
  4. biar betul..huhuhu...tengok pun dah nk muntah..kalo makn xtaulah macamana..hahaha

    ReplyDelete
  5. ada orang kat tempat saya ni mmg suka makanan exotic...tapi dia kata dgg buaya tak sedap...hahaha...tak tau la...dia tak makan kepala tp dia makan kaki buaya...hahaha harga pon mahal katanya...

    ReplyDelete
  6. Exotic ni Dee. Satu ekor dah cukup utk hidangan satu kampung heeee....

    ReplyDelete
  7. ehmmmm no no no... ingatkan mulanyer ala ikantu dihias jadi mcama buaya.. boleh gitu.. ghopernyer betoi2ler...

    ReplyDelete
  8. kembang tekak dah. tengah elok suap coklat dlm mulut pastu ludah balik sebab xmampu telan..
    huhu

    ReplyDelete
  9. hahahaha..serius meloyakan!

    ReplyDelete
  10. Uwekkk..seram giler..

    ReplyDelete
  11. memang exotic betul hidangan menu nie

    ReplyDelete
  12. Ai.. macam manalah depa ni makan ya.. sanggup tu..

    ReplyDelete
  13. erkk macam mana diorang boleh makan tu...hilang selera...hehe :D

    ReplyDelete
  14. boleh pulak menjamu buaya pada tetamu ye..pelik betul selera..kepala ayam dah boleh putus selera apatah lagi tengok kepala buaya ni..huhu

    ReplyDelete
  15. Eksotik untuk diorang ni tapi saya tengok ni rasa loya sungguh...

    ReplyDelete
  16. Sha makan biasa kepala ayam.. Dulu masa tinggal kat Selayang ada kedai runcit ni selalu asingkan kepala ayam... mesti Sha mintak... perap garam, kunyit, garlic... lepas tu goreng... sedap wooo

    Tapi kepala buaya... urmm macam sedap plak..

    ReplyDelete
  17. auchhhhh...
    makanan eksotik ni

    ReplyDelete
  18. Ya Allah, meremang baca hahhaha diana pelik2 kan diorang sambut majlis kahwin gini hahahhahhaha adoiiiiiiiiii....buaya kan suka makan bangkai...wekkkkkkkkk

    ReplyDelete
  19. tak lalu nak makan apa pon camni

    ReplyDelete
  20. wek.. nak muntah rasa.. sekali kena ngap.. hah amik.. nasib mati sudah..

    ReplyDelete
  21. Apa yg dorang tak makan...sumanya makan. Kembang tekak nengok.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …