Skip to main content

BERTUAHNYA DATO SITI NURHALIZA

Assalamualaikum...

Mesti dah tengok banyak gambar sambutan harijadi Dato Siti Nurhaliza baru-bau ni..kan??
memang meriah..kalau tengok gambar2 majlis tu naik jeles pulak sebab kita tak mampu..kan??
hahahah..meleleh air liur tengok.
betapa beruntung nya beliau sebab muda2 dah 
mampu merasa semua benda..
Walaupun dia tak de anak kandung tapi dia patut berbangga dengan apa yang dia 
ada sekarang..betul tak??


tengok gambar ni..
Hadiah bunga yang dia dapat masa majlis harijadi dia..
Kita ni nak dapat bunga sekumtum pun susah..
kena pi beli sendiri lepas tu berangan macam ada orang bagi..
kahkahkah..

Dia juga ada orang sekeliling yang sentiasa kuat menyokong karier nya..
Orang kata bekerja dengan keluarga sendiri lebih mudah nak berurusan.kan??

Bukan tu je..dia juga ada suami yang penyayang..
orang lain pun ada jugak suami penyayang.kan??
tapi sebab dia cantik,kaya ,
lepas tu tetiba dapat suami penyayang,jadi kena la masuk kan juga suami penyayang tu dalam senarai..kahkahkah...


Yang tu mak mertua dia ke??
yang kecik2 sebelah mak dia tu..?
3 kek..mesti setiap kek ada cerita nya..
ecehceh!!cerita apa nye..??


tengok la persiapan majlis harijadi nya ..
memang nampak mewah..kan??
ni semua dia sendiri yang menguruskan nya..
tapi yang susun,angkat2 ,masak2 tu orang lain la..
tak kan la dia jugak yang buat..


saya paling suka yang ini..
belon cantik nih..


Nak majlis harijadi macam ni??
saya nak..tapi tak de duit..
hehhehe..kalau tiru2 ,DIY je pun boleh kot..
nak jugak tu majlis macam Siti Nurhaliza..
tak sedar diri!!ekekek..



sekian..

Comments

  1. Tak mengapa...:-)
    Sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada.
    Tengok foto2 ni, akak suka berangan.Berangan ni bagus sebab membuatkan kita ada cita-cita untuk berusaha dan berdoa.
    In sya Allah, Allah akan bantu kita selagi mana tidak melanggar syariatNya...
    TQ kongsi, release stress tengok.
    Bahagianya.emmmmm.

    ReplyDelete
  2. memang untung orang yang bernama siti nurhaliza nih..dia muka rezeki kan??suara sedap..muka cantik..kebahagiaan pun kita blh jeles tengok...

    takpe..yg pntg kita bersyukur dengan apa yang kita ada kan sis??

    ReplyDelete
  3. uhhuhu.. kemain kan besday gitu. klu ada anak, macam mana agaknya besday anak dia.. lg kebabommm

    ReplyDelete
  4. Majlis hari jadi dia pun lagi mahal kosnya drpd majlis kawen saya. Happy bday Siti Nurhaliza!

    ReplyDelete
  5. ALHAMDULILLAH seronok tengok siti ni, tak banyak kontobersi :)

    ReplyDelete
  6. best3.. nak mcm ni bila la bole dapat.

    ReplyDelete
  7. klu ada rezeki lebih bleh je tak pon mntk sponsor hehehe.. ;p

    ReplyDelete
  8. banyaknya dapat bunga..kita ni mampu petik bunga tepi jalan bagi diri sendiri..hepi birthday dato' CT!!semoga terus kekal humble dan dermawan.

    ReplyDelete
  9. dah macam pelamin kawen saya tengok huhu. tak pe la kak itu tuah dia, rezeki dia. Kita.. mana yang termampu je la kan :)

    Ada org ingat besday kita pun dah cukup berbesar hati sangat :D

    ReplyDelete
  10. Dia mampu kan so takde masalah, saya mampu nengok je hehe..Tapi saya memang suka siti selamanya sebab dia sangat humble..

    ReplyDelete
  11. puter pun nak juga majlis harijadi camtu..tapi setakat berangan jelah :D

    ReplyDelete
  12. Suka tengok dia ni comey, cantik .....ye ar nak jugak majlis cenggini.... Jangan mimpi ! haha...tuah orang, rezeki orang.....syukur ajelah apa yg ada! Tak gitu makcik! Hihi...

    ReplyDelete
  13. Salam, hoho gila lah sambut birthday mcm kahwin dah haa...cantik betul serba-serbi..hehe sy mmg awal2 dah surrender lah, majlis mewah tak nak, biasa2 pun xnak..sbb sy segan gila klw di-celebrate..T_T rase nak sorok muke dalam kek..

    ReplyDelete
  14. grand giler majlis birthday ni..rezeki dia :)

    ReplyDelete
  15. Tinggi sangat berangan tu Diana kalau nak bandingkan dengan CT Nurhaliza. Kita compare dengan Che Ta ajelah. Huahahaha...

    Yalah dah namanya kaya ternama haruslah majlis pun nak grand. Kalau tak grand nanti orang komplen dalam media sosial. Eh, setakat bunga sekuntum tak payah belilah. Petik je dari rumah jiran sebelah :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …