Skip to main content

3 GADIS KPOP PATUT BERTERIMA KASIH PADA ROSMAH

Assalamualaikum...



JAWI tak jadi nak keluarkan waran tangkap pada 3 gadis KPOP
yang mencabulkan diri mereka sendiri di konsert artis KPOP dulu..
Dah boleh tarik nafas lega la adik2 tu..
Cuma mereka diminta datang untuk
kaunseling dan khidmat nasihat..
harap2 makan nasihat la diaorang ..hahhaha...

Tapi jangan lupa juga..
Adik2 tu patut berterima kasih la pada Wanita No 1 negara kita
iaitu Datin Seri Rosmah Mansur..
Mujur la Datin Seri peluk anak2 bukan mahram dulu.
kalau tidak habis la kau adik2 oi..


Satu lagi...
Pada ahkak2 yang minat drama melayu romantik petang2 tu..
Buat masa ni ,dalam masa sebulan dua ni
memang tak kan jumpa la babak2 hero peluk heroin..
babak2 hero gesel2 dahi kat dahi heroin..
memang tak kan jumpa..
Masa pengambaran drama tu ada babak tu..
tapi sejak kes gadis kpop ni
semua tu dah tak de..tak jumpa dah babak gitu..
berterima kasih la pada gadis2 kpop dan kak Mah..

sekian..





Comments

  1. hmmmm..cuma dapat malu je la, mesti ramai yg akan pandang senget kt diorg pas kejadian tu..

    ReplyDelete
  2. hahaha...speechless ni.tp kat bab drama petang-petang takde peluk-peluk lagi, tu kira hikmah tersembunyi la kan...hehe

    ReplyDelete
  3. ada hikmah juga diatas sesuatu yang terjadi...
    tul x...
    http://jmbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. wahh bagus jugak tak ditayangkan aksi2 gituu :D

    ReplyDelete
  5. paling best bila ada seorang pemimpin mem backing tindakan kak mah...katanya itu lainnnnnn..pelukan keibuan...

    ReplyDelete
  6. Kadang2 mmg perlu 'jadi' sesuatu untuk penambahbaikan. Mungkin yg terjadi pada budak2 KPop ni akan menambahbaikan lagi banyak perkara dalam Malaysia ni.

    ReplyDelete
  7. OHHHOHO... contoh terbaik... =D

    ReplyDelete
  8. Mana tak nya.. JAWI & JAKIM kena hentam kaw kaw punya. tu la sapa suruh double standard sangat.. nak ambil tindakkan jgn double standard sangat. Salah tetap salah takde apa yang boleh membetulkannya

    ReplyDelete
  9. kan...klu kene saman so artis2 ni dulu yang kene saman ye dak...

    ReplyDelete
  10. moga apa yang terjadi menjadi pengajaran

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …